Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fs 91 Ii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fs 91 Ii

    Hei! Lurte på propellvalg til en CAP 232 med 160cm vsp med en O.S FS 91 II i nesa. På O.S sine sider står det at anbefalte størrelser er:
    Stunt: 11x10, 11x11, 12x9.5, 12x10, 12x11;
    Scale: 13.5x8, 14x7, 15x6, 16x6

    En CAP faller vel heller innunder "STUNT" kategorien. Tenkte på en 12 tommer, men elefun og flere andre norske butikker har bare opp til 12X8, og det blir vel litt lite stigning. På Aircraft-world.com selger de også en "pattern"-serie fra APC, og der er 12x10 tilgjengelig.

    Når sant skal sies så finner jeg INGEN av de anbefalte propellene i STUNT-kategorien på f.eks elefun. Noen ideer til propvalg, eller erfaringer?

    Kan selvsagt bestille en neve fra utlandet, men et "norsk" alternativ hadde også vært greit.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

  • #2
    Jeg bruker 14x8 på den motoren i en plastikk cessna, det er ganske bankers valg til den motoren. På en Cap vil du gjerne ha god trekkraft samt bremsing i downline og ikke så voldsom toppfart så hvis du har bakkeklaring til 14 tommer ville jeg prøvd den propellen.

    Jarle
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

    Comment

    Working...
    X