Unconfigured Ad

Collapse

Deler til TT Redline 53

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geirgr
    • Jan 2007
    • 417

Deler til TT Redline 53

Hvor får man kjøpt lager, stempel og stempelring til Redline motoren? Ser de selger på readyheli, men er utsolgt nå. Er det samme lager som står i OS50?
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
  • Arild Johansen
    • Jan 2004
    • 426

Helidirect har ganske bra med deler til Redline:

HeliDirect has a huge selection of RC helicopters, helicopter toys and remote control helicopter. Get ultra fast shipping times direct to your door.

Av en eller annen merkelig årsak så finner jeg ikke stempelring i sortimentet deres selv om det meste andre er der.

Vet positivt at baklageret er likt mellom Hyper og Redline. Jeg TROR også at frontlageret er det samme.
    Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
    AHMHK

Comment

• geirgr
      • Jan 2007
      • 417

Originally posted by Arild Johansen
      Av en eller annen merkelig årsak så finner jeg ikke stempelring i sortimentet deres selv om det meste andre er der.

Vet positivt at baklageret er likt mellom Hyper og Redline. Jeg TROR også at frontlageret er det samme.
      Meget rart de ikke har ringen. Skulle tror det er en del som man har behov for å selge. Ser readyheli har, men de er som sagt utsolgt
      http://www.readyheli.com/RedLine_Ring_p/ttraa0274.htm

Tenke å kjøpe lager fra RC-bearings.com, men de har ikke kommet opp med en pakke for redline enda. Litt kjipt å kjøpe OS lager hvis de ikke passer 100%. Får vel legge inn en bestilling på helidirect, hvis jeg ikke finner en butikk som har ringen også.
      Geir G
      T-Rex 600N Pro VBar
      Raptor 50 Titan
      T-Rex 450SE
      Spektrum DX7

Comment

• Arild Johansen
        • Jan 2004
        • 426

Har sjekket litt! Frontlageret er også av samme dimensjon så du kan bestille OS Hyperlager.
        Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
        AHMHK

Comment

• Arild Johansen
          • Jan 2004
          • 426

Når det gjelder stempelring så er den lik gamle TT 50 PRO motoren. De har i hvert fall samme delenummer, så da kan ikke jeg se det annerledes enn at de er identiske.
          Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
          AHMHK

Comment

• geirgr
            • Jan 2007
            • 417

Har sjekket litt! Frontlageret er også av samme dimensjon så du kan bestille OS Hyperlager.
            Takker for svar. Skal se om jeg får bestilt opp et sett eller to fra RC-bearings. Har brukt disse lagerene i OS motoren, og er fornøyd med dem. Har sendt mail til helidirect angående stempelringen.
            Geir G
            T-Rex 600N Pro VBar
            Raptor 50 Titan
            T-Rex 450SE
            Spektrum DX7

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Lager får du også hos din lokale jernvarehandel, bare oppgi målene og turtallet, evt. ta med de gamle.
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• geirgr
                • Jan 2007
                • 417

Har kjøpt noen lager hos Abra her i Trondheim til OS motoren min. På RC-Bearings koster et sett til OS50 9.97$ på Abra måtte jeg betale ca 400. Merket ingen forskjell på kvalitet.

Fikk svar fra helidirect:
                "Great to hear from you! Do you have a part number for this ring? If so, I can put it on order so we can have it to offer. Please, let me know. Thank you!!"

Meget rart de ikke har tenkt på den delen, når de har alle de andre delene til motoren.
                Geir G
                T-Rex 600N Pro VBar
                Raptor 50 Titan
                T-Rex 450SE
                Spektrum DX7

Comment

• Arild Johansen
                  • Jan 2004
                  • 426

Originally posted by geirgr
                  Har kjøpt noen lager hos Abra her i Trondheim til OS motoren min. På RC-Bearings koster et sett til OS50 9.97$ på Abra måtte jeg betale ca 400. Merket ingen forskjell på kvalitet.

Fikk svar fra helidirect:
                  "Great to hear from you! Do you have a part number for this ring? If so, I can put it on order so we can have it to offer. Please, let me know. Thank you!!"

Meget rart de ikke har tenkt på den delen, når de har alle de andre delene til motoren.
                  Angående den stempelringen har jeg også stilt samme spørsmål. Jeg tror det har gått de "hus forbi" siden ringen ligger i delelista til den gamle TT 50 PRO motoren.

Når det gjelder lager så er RC Bearings helt konge. De har den beste kvalitet på lager til en meget hyggelig pris. Alle lagrene er i High Speed utførelse med plast føring for kulene på baklager. Toleransene er også meget bra.

Jeg har forøvrig pensjonert Redline motoren min da forgassertønna har låst og forårsaket to krasj på 50'en min. Hold litt utkikk på den. Jeg har ikke funnet synlig mekanisk forringing noe sted på forgasseren, men likevel låser den. Det er særdeles kjedlig når dette skjer 1 meter fra bakken i 3D øvelser som krever full kraft fra motoren og den henger seg litt over tomgang... Jeg fant derfor frem den gamle Hyperen min som er litt slappere, men billigere i drift
                  Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                  AHMHK

Comment

• geirgr
                    • Jan 2007
                    • 417

Jeg har forøvrig pensjonert Redline motoren min da forgassertønna har låst og forårsaket to krasj på 50'en min. Hold litt utkikk på den. Jeg har ikke funnet synlig mekanisk forringing noe sted på forgasseren, men likevel låser den. Det er særdeles kjedlig når dette skjer 1 meter fra bakken i 3D øvelser som krever full kraft fra motoren og den henger seg litt over tomgang... Jeg fant derfor frem den gamle Hyperen min som er litt slappere, men billigere i drift
                    Høres ikke bra ut. Har heldigvis ikke opplevd det enda.

Realraptors har de delene man trenger til motoren
                    Geir G
                    T-Rex 600N Pro VBar
                    Raptor 50 Titan
                    T-Rex 450SE
                    Spektrum DX7

Comment

• roadrune
                      • Jul 2007
                      • 2292

Det problemet har blitt mye diskutert på helifreak.

Det ser ut som tønna lager seg et spor inni forgasseren mot en styring, jeg har ikke åpnet å sett hvordan det ser ut, så jeg har det ikke helt klart for meg, men det er noe slikt, du skal kunne se det hvis du tar ut tønna.

Min Redline får treg tønne hvis jeg trekker til forgasseren for hardt, så kanskje det holder å slakke skruene litt?
                      Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Arild Johansen
                        • Jan 2004
                        • 426

Av tråder som omhandler emnet på RunRyder og Helifreak så er det ulike tilfeller av problemer med forgasseren på Redlinen. Noen har problemer med at styresporet i tønna blir ødelagt av skruen som sørger for at tønna går riktig sideveis i forgasseren. Andre har ikke det problemet, men forgassertønna låser tidvis likevel.

Selv var jeg klar over at man skulle trekke til festeskruene til forgasseren med moderat moment for å forhindre belastningsspenninger på forgasserhuset. Min Redline fungerte meget godt i starten. Etter en tids bruk låser tønna uten forvarsel og har forårsaket 2 krasj med snittpris på 2 000,- pr. krasj. Ved demontering av forgasser så finner jeg ingen synlig skade. Det kan virke som om det rett og slett avslites metall mellom forgasserhus og forgassertønna som blir liggende igjen å forårsake låsing. Verre er det også når motoren er varm. Mulig er det feil produktvalg i delene som er den egentlige årsaken.

Enkelte har brukt fint smergel eller sandpapir for å slipe forgassertønna. Jeg er ikke så tilhenger av den metoden da jeg tror at man bare omgår problemet midlertidig for så at det dukker opp igjen. Dessuten vil toleransene mellom delene bli feil og man kan fort få en forgasser som trekker falsk luft.

Nå har motoren kostet kr 4 000,- pluss kjøpssummen for motoren. Det er den dyreste motoren jeg noen gang har eid til et modellhelikopter. Inntil TT kommer med oppgraderinger til Redlinen blir den liggende i skapet. Kanskje jeg tar den med på fisketur og bruker den som søkke (for øvrig det dyreste søkke jag har eiet også)…

Egentlig er dette synd da det i første hånd virket som om TT endelig hadde klart å produsere en motor som var brukbar i helikopter. Med den upålitelighet jeg har fått smaken av er min 3 år gamle Hyper rangert langt over en relativt ny Redline.

Vet ikke helt hva man benevner en slik motor med, men kanskje ord som: Fin og sprek møkkamotor som egner seg best til statisk fremvisning
                        Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                        AHMHK

Comment

• geirgr
                          • Jan 2007
                          • 417

Sende en mail til RC-Bearings om lager til redline. De har nå oppdatert siden med redline lager.

Identisk med OS50 lagrene
                          Geir G
                          T-Rex 600N Pro VBar
                          Raptor 50 Titan
                          T-Rex 450SE
                          Spektrum DX7

Comment

• roadrune
                            • Jul 2007
                            • 2292

Noen som har klart å handle fra rc-bearings det siste døgnet? Jeg får bare en feilmelding når jeg skal sjekke ut....
                            Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• geirgr
                              • Jan 2007
                              • 417

Har ikke prøvd enda, men har tenkt å legge inn ei bestilling om ikke alt for lenge. Står på siden at de har hatt noen server problemer, men står ikke at det skal være problem med å legge inn bestillinger.

"Due to a server failure, this website is being rebuilt from the ground up. Unfortunately, if you created an account before, you will have to sign up again as your old information is no longer available. All orders from the old site have been processed or accounted for. All of the bearing choices will be available as I can get them loaded. If there is a bearing or set you do not see, please let me know so I can get it loaded quickly for you. Thank you for your patience."
                              Geir G
                              T-Rex 600N Pro VBar
                              Raptor 50 Titan
                              T-Rex 450SE
                              Spektrum DX7

Comment

Working...