Hei.
Har hatt en tråd angående dette tidligere.
Vil nå forsøke å forklare nærmere.
Først av alt glem dette med luft i fuelsystemet - dette problemet er nå løst!
Problemet jeg har med Thunder Tiger motoren i heliet mitt er at når motoren blir varm (etter et par minutters hovring), synker turtallet og helien får ikke løft lenger.
Dette skjer som sagt under hovring og radiooppsett er oppsatt i Normal med 5- Point throttle curves som dette:
0 - 30 - 50 - 75 - 100.
Har ikke prøvd ut motoren i Idle up 1 og 2 (tør ikke dette enda siden jeg er blodfersk nybegynner).
Pluggen som står i motoren er OS 8
Fuel er Jeri 15% nitro med 15% aerosave olje.
Andre motorer jeg har sviver greit på denne fuelen (både 2 takt of 4 takt).
Går nok ut fra at det er justering av motoren som er cluet, men har forstått at TT-helimotorene er vrine å justere.
Vurderer å kjøpe en OS 50 i stedet for, men det er nesten for galt om det bare er en justeringssak.
Motoren er rimeligvis ikke innkjørt en gang, for tidligere eiger har ikke hatt heliet i luften, bare startet motoren et par ganger.
Så til dere som har kranglete TT-helimotorer - kan dere hjelpe meg her??
Arnfin
Har hatt en tråd angående dette tidligere.
Vil nå forsøke å forklare nærmere.
Først av alt glem dette med luft i fuelsystemet - dette problemet er nå løst!
Problemet jeg har med Thunder Tiger motoren i heliet mitt er at når motoren blir varm (etter et par minutters hovring), synker turtallet og helien får ikke løft lenger.
Dette skjer som sagt under hovring og radiooppsett er oppsatt i Normal med 5- Point throttle curves som dette:
0 - 30 - 50 - 75 - 100.
Har ikke prøvd ut motoren i Idle up 1 og 2 (tør ikke dette enda siden jeg er blodfersk nybegynner).
Pluggen som står i motoren er OS 8
Fuel er Jeri 15% nitro med 15% aerosave olje.
Andre motorer jeg har sviver greit på denne fuelen (både 2 takt of 4 takt).
Går nok ut fra at det er justering av motoren som er cluet, men har forstått at TT-helimotorene er vrine å justere.
Vurderer å kjøpe en OS 50 i stedet for, men det er nesten for galt om det bare er en justeringssak.
Motoren er rimeligvis ikke innkjørt en gang, for tidligere eiger har ikke hatt heliet i luften, bare startet motoren et par ganger.
Så til dere som har kranglete TT-helimotorer - kan dere hjelpe meg her??
Arnfin
Comment