Har en ny ASP (Magnum) XL.91 som sitter i en 1,6m Su26 og spinner en 14x6 prop
Dette er prop str som er anbefalt for innkjøring.
Innkjøringen har muligens ikke vært helt optimal, og muligens gått noe lean, men motoren går bra og jeg har flydd 2-3 tanker, men opplevernå at den begynner å avta i effekt etter etpar 3 min, mao når den begynner å bli varm.
Og varm blir den, helt skstremt varm etter flight.
Det er bra med åpninger i cowling, så det skulle ikke være noe problem med airflow.
Kjører en varm plugg OS A3 etter anbefaling fra produsent.
Motoren blir så varm at hele kjøletoppen nå er relativt brun, og det er en enorm strålevarme fra denne når jeg lander( eller dvs MÅ lande grunnet redusert motorkraft)
Kjører på byron 5% nitro (kan dtte være for lite nitro?)
Har prøvd å kjøre motoren så rik som mulig uten at den få for mye, men likevel er ikke hovednåla mere enn ca 1 turn ut, (kan motoren være ferdig på grunn av varmen?)
Håper på tips
Mere nitro?, Annen plugg?
Mvh
C
Dette er prop str som er anbefalt for innkjøring.
Innkjøringen har muligens ikke vært helt optimal, og muligens gått noe lean, men motoren går bra og jeg har flydd 2-3 tanker, men opplevernå at den begynner å avta i effekt etter etpar 3 min, mao når den begynner å bli varm.
Og varm blir den, helt skstremt varm etter flight.
Det er bra med åpninger i cowling, så det skulle ikke være noe problem med airflow.
Kjører en varm plugg OS A3 etter anbefaling fra produsent.
Motoren blir så varm at hele kjøletoppen nå er relativt brun, og det er en enorm strålevarme fra denne når jeg lander( eller dvs MÅ lande grunnet redusert motorkraft)
Kjører på byron 5% nitro (kan dtte være for lite nitro?)
Har prøvd å kjøre motoren så rik som mulig uten at den få for mye, men likevel er ikke hovednåla mere enn ca 1 turn ut, (kan motoren være ferdig på grunn av varmen?)
Håper på tips
Mere nitro?, Annen plugg?
Mvh
C
Comment