Unconfigured Ad

Collapse

Skifte av lagre OS FS-70SII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 9 1
    • Aug 2008
    • 1

Skifte av lagre OS FS-70SII

Har en OSFS70SII med "firkantede" kuler i lagrene og har blitt anbefalt av ekspertene å skifte lagre. Har fått mange råd med oppvarming etc men det beste rådet jeg fikk er vel at jeg ikke bør gjøre dette alene da det er litt knotete. Noen råd/fremgangsmåter? noen som evt vet om det er noen som fikser dette for en slant med penger?
  • caravelle
    • Jan 2004
    • 78

Har gjort det en gang før og kan love deg det er hakke verre en med en 2 takter. En vanlig 2 takter får du ut stempel med stang over veia. Men med den 4 takter må du ha stemplet ut av stanga før du får den over veia, og husker jeg ikke feil er det plast tap eller noe sånt som du trekker ut og får stemplet løst mens det ennå står i motoren , hvis du ser her http://www.osengines.com/engines/osmg0876.html på stemplet så ser du den hvite plastesaken jeg prater om. Og bare husk hvor camshaften er også da, skal være merke på gearet. Og monter ventil pushrodene på samme plass, dem er tilpasset der nå.
    Skifte lager er det som er lettest her hehe . Knottet lenge før jeg fikk ut stemplet på min.

Men har du aldri skiftet lager før så bør du ihvertfall få noe hjelp. Ett tips ta bilder av alt som det er før du demonterer , alt må være ute før du kan skifte lager. Når du har stemplet ute skal du trekke ut sylinderforingen før du får ut resten. Kan hende jeg husker feil, men det er ihvertfall i nærheten.

Når alt er ute sånn at du har kun blokka med lager , så tar du en varmluft pistol og en grillvott og litt avispapir . Men før det kan du legge ny lagrene i frysern 1-2 timer før eller lenger. Legg avis på bordet varm opp blokka med full pupp i 3-5 min så banker du ut lagret ut på avisa gjenta med det andre lagret. Er ikke sikkert på om det er lettest å ta forlagret eller baklagret først ,men det finner du sikkert ut av. Hvis du gjør det rett så skal det ikke noe makt til å få inn lagrene.

Sikkert noe leifer her men skitt au.
    Last edited by caravelle; 11-08-08, 06:02.
    Tom Jonny Pettersen
    http://www.bodomfk.no

Comment

Working...