Unconfigured Ad

Collapse

Bensinmotor startproblemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanFredrik
    • Sep 2006
    • 491

Bensinmotor startproblemer

Heisann!
    Jeg har litt startptoblemer med motoren min. Problemet er at den ikke klarer å suge bensinen frem til forgasseren, selv med choke. Da jeg kjørte den i benk var det ikke noe problem å få bensin frem, men straks den kom på plass i modellen, vil den ikke. Har tenkt litt på om jeg har for lang bensinslange fra tanken, men da jeg hadde den i benk, hadde jeg lengre slange. I dag er det ca. 25 cm slange fra tanken til forgasseren, som er innom en quickfill på dens vei...
    Noen lure forslag til hva jeg må endre på eller noe?
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.
  • larshkj
    • Nov 2005
    • 535

Det kan høres ut som om du har en utett bensinslange, eller mest sannsynlig er det quickfill'en din som har en lekkasje, slik at forgasseren ikke klarer å skape nok undertrykk til at bensinen kommer frem til motoren. Disse quickfill greiene har et releativt frynsete rykte, og det vil være en bedre løsning å heller bruke en separat slange til påfylling.

Et tips hvis du ikke får bensin til motoren er å fylle bitte-litt bensin rett i forgasseren.
    Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

Comment

• JanFredrik
      • Sep 2006
      • 491

Originally posted by larshkj
      Det kan høres ut som om du har en utett bensinslange, eller mest sannsynlig er det quickfill'en din som har en lekkasje, slik at forgasseren ikke klarer å skape nok undertrykk til at bensinen kommer frem til motoren. Disse quickfill greiene har et releativt frynsete rykte, og det vil være en bedre løsning å heller bruke en separat slange til påfylling.

Et tips hvis du ikke får bensin til motoren er å fylle bitte-litt bensin rett i forgasseren.
      Det høres logisk ut med lekkasje på quickfill. Det må prøves ut. Hvor kan man få fatt i et skikkelig fint "tanklokk" hvis det blir løsningen?
      Jan Fredrik Bjordal
      www.JetsOfBergen.no

Comment

• Jøllsrud
        • Oct 2007
        • 469

Det er fin løsning på "tanklokket". Jeg har sånn i flyet mitt og den funker utmerket.

Comment

• JanFredrik
          • Sep 2006
          • 491

Originally posted by Jøllsrud
          http://www.desertaircraft.com/page.php?Page=FuelDot

Det er fin løsning på "tanklokket". Jeg har sånn i flyet mitt og den funker utmerket.
          I Norge?.....
          Er det edgen din du bruker den? Det er der jeg har problemer... Flydd den?

Fant på elefun...
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

Comment

• Jøllsrud
            • Oct 2007
            • 469

Ja, er på Edgen jeg har sånn en. Kjøpte den hos Martinsen Hobbyservice.

Og fløy den på torsdag, men må gjøre noen små justeringer før den flyr bra. Men det fløy da i det minste

Comment

• Olavjoergensen
              • Jun 2005
              • 2208

Originally posted by JanFredrik
              Det høres logisk ut med lekkasje på quickfill. Det må prøves ut. Hvor kan man få fatt i et skikkelig fint "tanklokk" hvis det blir løsningen?

Hør med Geir Flesche i www.3wnorge.com, mener å huske at de er litt enklere å åpne enn DA sine lokk da 3w sine har gjenger mens DA sine må vippes av hvis jeg husker rett om DA. Kanskje noen andre vet???

Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

Comment

• Jøllsrud
                • Oct 2007
                • 469

Originally posted by Olavjoergensen
                Hør med Geir Flesche i www.3wnorge.com, mener å huske at de er litt enklere å åpne enn DA sine lokk da 3w sine har gjenger mens DA sine må vippes av hvis jeg husker rett om DA. Kanskje noen andre vet???

Mvh OJ
                Ja det er riktig. Da-lokket jeg har er bare å vippe ut, men det er veldig trangt i starten, så jeg tok bittelitt olje på O-ringen så den var mulig å få opp og igjen uten skrutrekker.

Comment

• JanFredrik
                  • Sep 2006
                  • 491

Får prøve den løsningen hvis jeg ikke får til det jeg har...

Takk for innspill, folkens.
                  Jan Fredrik Bjordal
                  www.JetsOfBergen.no

Comment

• Razzle
                    • Jan 2004
                    • 266

Har kastet alt jeg har av sånne quickfillgreier, lekkasjer på alle sammen slik at de sugde luft i stedet for bensin.

Comment

• larshkj
                      • Nov 2005
                      • 535

Selv bruker jeg 3W sine fylleventiler. De ser kule ut , og er greie i bruk
                      Det finnes mange forskjellige løsninger der ute. Her finner du noen:
                      Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
                      Jets of Norway
                      Nittedal modellflyklubb

Comment

Working...