Unconfigured Ad

Collapse

Bensinfilter til DL-50

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #1 Unapproved

    Bensinfilter til DL-50

    Hei Godtfolk
    Driv å handler stærs til min Yak 54 50cc. Og må vel ha Bensinfilter.
    Er det spesielle filter til bensin i forrhold til glow-fuel...
    Har kjøpt fuel-hose for bensin,så da kom jeg til og lure på om det var forskjell på filtret å.

    MVH V.Lorentsen
  • jehembre
    • Mar 2006
    • 145

    #2
    Du bruker en filtklunk, feks. av denne typen i tanken din. Den er filter godt nok. Denne typen klunk bør du også bruke slik at motoren ikke trekker luft fra tanken.

    Bilde fra 3W Norge. http://www.3wnorge.com/
    Attached Files
    Last edited by jehembre; 06-11-08, 21:30.
    John Erik Hembre

    Trondheim Modellflyklubb

    Comment

    • Guest

      #3 Unapproved
      helt ærlig....... jeg har aldri brukt filter.det er ikke nødvendig.
      nok en grunn til at en motor stopper eller ikke starter etterhvert.

      Comment

      • JanFredrik
        • Sep 2006
        • 491

        #4
        Originally posted by jehembre
        Du bruker en filtklunk, feks. av denne typen i tanken din. Den er filter godt nok. Denne typen klunk må du også bruke slik at motoren ikke trekker luft fra tanken.

        Bilde fra 3W Norge. http://www.3wnorge.com/
        Er man nødt til å bruke en slik klunk? HAr hørt om det, og spurte på Smallsize Hobbyland Bergen, han visste ikke hva jeg snakket om! Han mente at det var helt vanlig å bruke en vanlig klunk.........
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

        This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

        Comment

        • Guest

          #5 Unapproved
          Originally posted by JanFredrik
          Er man nødt til å bruke en slik klunk? HAr hørt om det, og spurte på Smallsize Hobbyland Bergen, han visste ikke hva jeg snakket om! Han mente at det var helt vanlig å bruke en vanlig klunk.........
          nei det er ikke nødvendig.jeg har alltid brukt vanlig klunk.

          Comment

          • Litespeed
            • Jun 2005
            • 1064

            #6
            Originally posted by jehembre
            Du bruker en filtklunk, feks. av denne typen i tanken din. Den er filter godt nok. Denne typen klunk må du også bruke slik at motoren ikke trekker luft fra tanken.

            Bilde fra 3W Norge. http://www.3wnorge.com/
            Brukte selv en slik filt klunk på min første bensin motor en del år tilbake, fikk startproblemer sånn gradvis, fant etterhvert filt tråder i membranen i walbrogassern ,etter det har jeg kun brukt helt vanlig klunk uten ull fremmedlegemer på mine bensinmotorer...
            Øyvind

            www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

            Comment

            • extracap
              • Feb 2006
              • 556

              #7
              Det fungerer med vanelig klunk også,men etter erfaring med bensin motorer noen år nå så anbefaler jeg en klunk med filt på.For når jeg flydd med vanelig fuel klunk har jeg hatt en del fjusking.
              Jeg anbefaler klunk beregnet på bensin(skumm gummi rundt klunken ),for bensin motorer er litt mer følsom for luft bobler!
              Min erfaring og min mening dette
              Mvh Geir Mogstad
              ---------------------------------------
              slapp av det kommer helt sikkert ned!

              Comment

              Working...