Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensintank til DL-50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bensintank til DL-50

    Hei godtfolk
    Driv og montere en Yak 54 50cc.Og i den medfølgende tanken er det 3 inlets/outlets.
    I manual står det at den ene skal til motor og den andre er til fylling og den siste er til:
    For pressurized fuel system. Connect vent-pipe to muffler pressure nipple.

    Jeg har bestilt canister og der er vel ingen nippel for det.Regner med motor suger fuelen selv.
    Men tanken må vel ha utlufting?? Hvordan gjør jeg det. Noen som vet??

    Og jeg hadde i tankene og montere røykpumpe..Hvor skal nippel i canister stå..
    Lengst mulig fremme for høyest temp?? eller..

    Takker for svar

    MVH V.Lorentsen.
    Attached Files

  • #2
    er flere måter å gjøre dette på på min Yak har jeg montert en "T" kobling mellom Forgasser å tank slik at den deler seg så jeg får en slange til fylling ..Underste "inlets/outlets"

    den på er toppen er til lufting , snurr slangen Fex et par ganger runt vingerøret å før slangen ut av kroppen

    Dermed bruker jeg ikke alle 3 "inlets/outlets" bare 2

    PS: tåler troppen på tanken du har Bensin ...hvis ikke må du bytte til en tropp som gjør det "VIKTIG"


    det med Røyk ana eg ikke
    Last edited by RcPilot; 19-11-08, 20:31. Reason: :)
    Alf-Reidar Mortensen

    Mine fly
    33% ExtremeFlight Extra 88"3w55xi
    30% yak 54 dl50
    Edge 540 CRRCpro GF45i (Satt i et hjørne)
    PA Ultimate Amr
    MC-24/Hott
    Under Bygging
    Brian Taylor Supermarine Spitfire MkIX 83"
    Midlertidig stopp

    Comment


    • #3
      Ok.Takker for svar
      Regner med at "gummi-troppa" er for bensin siden flyet er beregnet for 50cc bensin. Ser den er brun/rød.
      Har kjøpt bu-bro sin slange for bensin.

      MVH V.Lorentsen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by RcPilot View Post
        er flere måter å gjøre dette på på min Yak har jeg montert en "T" kobling mellom Forgasser å tank slik at den deler seg så jeg får en slange til fylle på
        Kan ikke si jeg anbefaler å bruke t stykke der du beskriver, pga når du fyller samler du all lorten og driten inni klunk filteret i tanken og når du da starter så får du all driten i forgasseren !
        For når det gjelder bensin motorer så anbefales på det sterkeste å ha egen fylle slange og ha en klung med skumgummi eller lignende(beregnet for bensin)
        Mvh Geir Mogstad
        ---------------------------------------
        slapp av det kommer helt sikkert ned!

        Comment


        • #5
          Kan du ikke da fylle via den slangen som går til lufting??

          Kan noen beskrive en god måte å gjøre dette på?Skal også til å sette inn tanken i mitt første fly med bensiner: )

          Ser for meg:
          -Et uttak fra klunk til gasser.

          -Et til påfylling, bruker da sånn hurtigfyller montert på cowling og rett til tank(blender den ene utgangen på hurtigfylleren, har også et filter mellom hurtigfyller og tank.

          -Og det siste uttaket til lufting, legger litt slange inne i kroppen og på en nippel og ut gjennom kroppen på undersiden.

          Er dette en grei måte og gjøre dette på?
          Bare flygreier: )

          Comment


          • #6
            Jepp det er en god løsning cissaman !!
            Last edited by extracap; 19-11-08, 21:33.
            Mvh Geir Mogstad
            ---------------------------------------
            slapp av det kommer helt sikkert ned!

            Comment


            • #7
              Takker for mening Extracap , har faktisk tengt litt på det der med Drit til forgasseren,, derfor har jeg ett filter i kanna + ett på fylle slangen i flyet ... trur du det holder..
              eller gjøre det slik jeg var vant å gjøre det med Glow = det "cissaman" beskriver
              det vet jeg funker ...

              Mvh Alf r
              Alf-Reidar Mortensen

              Mine fly
              33% ExtremeFlight Extra 88"3w55xi
              30% yak 54 dl50
              Edge 540 CRRCpro GF45i (Satt i et hjørne)
              PA Ultimate Amr
              MC-24/Hott
              Under Bygging
              Brian Taylor Supermarine Spitfire MkIX 83"
              Midlertidig stopp

              Comment

              Working...
              X