Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varme røykolje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Varme røykolje

    Har et pumpeløst røyksystem jeg tenkte å montere i et fly.
    Ser at endel forvarmer oljen rundt potta før den føres inn i potta, dette fører jo også til at potta blir kaldere,og gir mindre røyk.

    Noen som har prøvd å varme oljen med kobber/messingrør rundt toppen istedefor, for å få forvarmet oljen der?

    Skulle jo tro at det skulle fungere.

    Meninger?

    Cory

  • #2
    Er noen fine tips her:

    http://www.tmenet.com/pdf/Secret%20S...ess%20Tips.pdf

    bla litt og du finner det du leter etter.
    Tor A. Jakobsen
    -------------------------------------------------
    If your gonna Crash.... at least make it look Good!
    -------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Skal ikke påstå at det ikke funker og har heller ikke prøvd det og vet heller ikke hvordan motor/ potte du har, men motor produsenten har jo lagd toppen og sylinderen med kjøleribber dimensjonert slik at motoren din skal kunne få mest mulig optimal kjøling. Ved å tette til med rør vil jeg tro at motoren din kan gå for varm med tanke på at den oljen som går igjennom røret vil ha en mindre kjøle effekt og at du ikke bruker røyk hele tiden. Ved å forvarme på bendet vil jeg påstå at det ikke påvirker tempraturen i potta i noe vesentlig grad.

      Morten

      Ja.. der kom jo svaret i posten over.. funker det, så lenge man holder seg unna der det er ribber.
      Last edited by Morten :-); 26-11-08, 14:31.

      Comment


      • #4
        Jeg har brukt et kobberrør kveilet rundt eksosbendert rett utenfor motoren, før jeg førte det inn i potta, det fungerte veldig bra
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment


        • #5
          Takk for info gutta, da blir det vel potta som blir varmekilde, takk sfinx for nyttig link

          Cory

          Comment


          • #6
            ser litt int ut dette røyk greiene. kunne tenkt meg å prøve det.
            jeg har en cap 232 40 size med en 52 4t den har en nippel i veivhuset.
            kan jeg bruke ett såkalt pumpeløst røyk anlegg og lage trykk til den via veivhus nippelen på motoren ?
            trenger da egentlig kun en ekstra servo og av \ på slangeventil. noen tips om det er å få tak i ?
            MvH Marius Leirdal

            Comment


            • #7
              Nippelen i veivhuset MÅ være åpen.

              Lars.

              Comment

              Working...
              X