Announcement

Collapse
No announcement yet.

skjært motoren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skjært motoren?

    heihei! stilte på forgasseren på en o.s. 65 LA i dag, når den gikk på ca. 1/3 gass så kom det en rar lyd, det var propellen som ikke ville være på motoren min lenger, den føyk av og traff veggen og motoren stopet av seg selv. hvorfor stoppet den? skjærte den seg? prøvde og turne motoren etterpå, og det gikk rundt da, kjente ikke så mye forskjell heller fra før.
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

  • #2
    Var det på tomgang så er det nok fordi det ikke lenger var nok masse til å holde motoren i gang. Propelleren fungerer som et svinghjul som drar akslingen rundt over kompresjonstakten.

    Comment


    • #3
      Originally posted by tahustvedt View Post
      Var det på tomgang så er det nok fordi det ikke lenger var nok masse til å holde motoren i gang. Propelleren fungerer som et svinghjul som drar akslingen rundt over kompresjonstakten.
      var akkurat i det jeg ga på fra 1/3 ca. men dro den fort ned igjen så da er det nok det takker!

      BTW: hvor får jeg tak i mutter til akslingen? :P
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment


      • #4
        Originally posted by opa View Post
        heihei! stilte på forgasseren på en o.s. 65 LA i dag, når den gikk på ca. 1/3 gass så kom det en rar lyd, det var propellen som ikke ville være på motoren min lenger, den føyk av og traff veggen og motoren stopet av seg selv.
        For meg høres det ut som at propellen ikke var skrudd godt nok til... Siden propellen hoppa av, ville jeg tro at den fikk "medfart" da du ga gass, slik at mutteren skrudde seg av og propellen datt av. Det med at det hørtes ut som propellen ikke var der lenger, er vel pga at den spant på akslingen?
        Det er min teori!
        Futaba 6EXA
        Futaba 10C 2,4Ghz
        Piper J3 Cub, RCV 60SP
        Katana, CRRC PRO 50ccm

        Comment

        Working...
        X