Prøvde å få start på Extraen min i dag å da viste det seg at tenningsanlegget ikke vil gi gnist.
En kompis mente at det kanskje kunne være noe med at bak platen på tennings anlegget var helt til dekket av skumgummi siden det skulle hvist være ett punkt på tenningen som trengte mye kjøling. Hørtes egentlig litt logisk ut at det kunne være ett problem siden sist gang motoren gikk så stoppet den i luften å har ikke startet siden.
Men når jeg kom inn i stuen å åpnet opp tenningsanlegget så var alt der i skjønneste orden.
Noen som har noen tips jeg sjekke ut?
Der er forresten ett lite hakk inn i isolasjonen på kabelen ifra tenningsboksen til pluggen som har kommet av friksjon mellom glassfiber cowlingen å kabelen som stakk litt ut til motortoppen. Dette hakket går ikke så langt inn at det tar borti noe av lederene så jeg teipet bare over med eletrikker teip. Har flydd modellen med det hakket før da, men jeg vet ikke om det kan ha noe sammen heng med at det ikke funker nå?
En kompis mente at det kanskje kunne være noe med at bak platen på tennings anlegget var helt til dekket av skumgummi siden det skulle hvist være ett punkt på tenningen som trengte mye kjøling. Hørtes egentlig litt logisk ut at det kunne være ett problem siden sist gang motoren gikk så stoppet den i luften å har ikke startet siden.
Men når jeg kom inn i stuen å åpnet opp tenningsanlegget så var alt der i skjønneste orden.
Noen som har noen tips jeg sjekke ut?
Der er forresten ett lite hakk inn i isolasjonen på kabelen ifra tenningsboksen til pluggen som har kommet av friksjon mellom glassfiber cowlingen å kabelen som stakk litt ut til motortoppen. Dette hakket går ikke så langt inn at det tar borti noe av lederene så jeg teipet bare over med eletrikker teip. Har flydd modellen med det hakket før da, men jeg vet ikke om det kan ha noe sammen heng med at det ikke funker nå?
Comment