Unconfigured Ad

Collapse

OS FS 110 Alpha vs YS 110FZ-S ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxl
    • Feb 2008
    • 1624

OS FS 110 Alpha vs YS 110FZ-S ?

Er det noen som har noen synspungter på disse motorene skal ha en i en pitts phyton 90.
    Har kjørt OS i alle mine fly til nå og er kjempe fornøyd, men nå er jeg litt i tvil! hva skal jeg velge? Vet at os er driftsikkre og pålitlige men hva med YS? noen synspungter ville vært finnt. Hva med krefter er det stor forsjeld mellom os alfa og ys?
    BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen
  • Birdi
    • Oct 2006
    • 67

Se på Saito..

Hei
    Har YS motoren, den blir lite brukt og kan være litt vanskelig å få til hvis litt fuel blir stående i motoren over tid. Må da vite hvor du skal skru.
    Har en Saito 125, og det er en motor som bare går og går uten at du tenker å tenke på annet en å fylle fuel. Er veldig lett og har en behagelig gange i forhold til YSen synes jeg.

Comment

• Larsem
      • Jan 2007
      • 53

Hei
      Når det gjelder krefter slår nok YS'n de fleste. Prisen for dette er en motor som er mer kritisk og dermed krever litt mer erfaring for å få den til. Den trenger også mer innkjøring en OS motorene. YS'n liker også fuel med 30% nitro for å fungere opptimalt. Med andre ord, har du litt øre for motorer og er ute etter mest krefter så velger du YS. Hvis du er ute etter enkle, men litt slappere velger du OS.

Lars (fan av YS motorer..)
      Sebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++

Comment

• xxl
        • Feb 2008
        • 1624

Takker for svar men valget falt på OS da jeg kjenner denne. Men jeg må si jeg var sugen på YS. For til dette flyet tror jeg det hadde vært en fin motor følg bloggen min http://www.modellflynytt.no/showthre...423#post198423
        BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• panzerulven
          • Nov 2004
          • 118

har hatt en ys 110 i 2 år i en funtana s90 som fungerte helt utmerket, aldri noe tull og
          den kjørte jeg på mrf 20/15 og 15/15 men da mere futt på 20/15.
          Da dro den en apc 17x4w på ca 9500 rpm.
          Det eneste med ys er att den har lukket trykksystem mellom motor og tank. Og må snurres
          noe runder for å bygge opp trykk til tank.
          Ellers en knall motor.

Ellers ser jeg at den nye Os 110 alpha er lettere enn ysen.
          Os er ellers som dere sier en enkel motor som funker også veldig bra. Disse alpha motorene
          skal også være noe mindre oljegris av.

Comment

• xxl
            • Feb 2008
            • 1624

Vell valget falt på os, den er nå flyd 4 tanker og for en motor responsen er helt rå det skal bli morro og se når den er ferdig innkjørt hva den klarer og dra av propell har nå kjørt den på 14-8 og det er peanut's for denne motoren trur ikke 17-4 er noe prob heller. Vi får se hvor jeg havner med denne modellen prøve seg fram litt. Trur de neste turene vill gå med 15-6
            BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

Working...