Unconfigured Ad

Collapse

ASP 61 ring går for magert.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bth
    • Dec 2003
    • 1638

ASP 61 ring går for magert.

Kjøpte den i begynnelsen av 90 tallet. Har ikke vært brukt før.Starter lett, men vil for det meste begynne å gå i revers. Går greit på tomgang, men da jeg begynner å gi gass går den magert.Ingen forandring i blandingsforhold selv om dysenåla er 1.5 runder eller 6-7 runder ut.
    Har tatt den fra hverandre å sjekket for rusk. Begynner å lure på om det er feil på det avlange hullet som fordeler fuelen, eller avstanden på messingrøret som går fra tønna som beveger seg og justerer blandingsforholdet ved gassjustering. Noen som kan legge inn et nærbilde av sporet i (spraybar er det det det heter ?) ,når tønnen som beveger seg er tatt bort, og et bilde når tønna er i og full gass ? Blir det samme hvilken motor, bare virkemåten er den samme.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club
  • Jon Wold
    • Sep 2002
    • 949

Har du prøvd tomgangsnåla?
    MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• bth
      • Dec 2003
      • 1638

Har ikke rørt den da den skal være riktig innjustert fra fabrikken.Skal ta en nærmere titt på den å se om den er skrudd så langt inn så den blokkerer for sporet på full gass. Hvis den er skrudd for langt inn ville den vel ikke gått så bra på tomgang, men gått magert å stoppet ?
      Bfight 210
      Phoenix RC Club

Comment

• Jon Wold
        • Sep 2002
        • 949

Det er dessverre løgn at de er justert fra fabrikk. Den må justeres etterhvert som motoren kjøres inn. Når motoren dør når du gir på er det tomgangsnåla som er synderen. Prøv full-gass nåla ca 2 omdr. ut og vri tomgangsnåla en halv omdreining ut. Det skal ikke mye til med tomgangsnåler.
        MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Rein
          • Feb 2006
          • 172

Jeg har en ASP .61 fs som hadde samme problem. Jeg fant ut at tomgangsnåla var løs, sånn at den skrudde seg lenger og lenger inn under gange.
          Fikk justert den inn igjen, og limte nåla fast med locktite. Den har gått som en klokke siden og dette er nå over 2 år siden.

Rein
          mine fly;
          Noen kommer
          noen går.

Comment

• bth
            • Dec 2003
            • 1638

Jeg får trottlet den greit til full gass, men når jeg har full gass, får jeg ikke fetere blanding selv om jeg skrur ut dysenåla, og motoren stopper.
            Bfight 210
            Phoenix RC Club

Comment

• Ferry
              • Feb 2007
              • 456

Originally posted by bth
              Jeg får trottlet den greit til full gass, men når jeg har full gass, får jeg ikke fetere blanding selv om jeg skrur ut dysenåla, og motoren stopper.
              Er du 110% sikker på at dyseåpningen ikke er tett? Jeg har opplevd noe lignende med en Webra som hadde stått 2-3 år. Harsk olje i forgasseren, som ikke lot seg vaske ut så lett. Jeg koble fuelpumpa til forgasseren og truga fuel gjennom. Det løste opp dritten, og motoren gikk bra etterpå.

Comment

• bth
                • Dec 2003
                • 1638

Ser ut til at tomgangsjusteringen er skrudd for langt inn. Når jeg har full gass og blåser gjennom fuelslangen, merker jeg at lufta går mye lettere når jeg skrur tomgangsjusteringen noen runder ut. Skal teste med fuel når været blir bedre.
                Bfight 210
                Phoenix RC Club

Comment

• bth
                  • Dec 2003
                  • 1638

Har testet en del de siste ukene med justeringer av hovenål og tomgangsnål. Ingen forandring med problemet med for magert på full gass. Har nå satt en ny SC 91 firetakter i flyet (De Havilland DH 5, skala 1/5) og ingen problemer med fueltilførselen der. Har fått melding av Norwegian Modellers at de hadde hatt en del problemer med forgasseren på ASP motorene. Får prøve å sammenligne kilesporet med forgasseren på SC 91 motoren, og file det opp etterhvert når neste flyprosjekt blir flyklart, en De Havilland DH 2 pusher skala 1/5,33.
                  Bfight 210
                  Phoenix RC Club

Comment

Working...