Unconfigured Ad

Collapse

Er det noen motorguruer der ute?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj
    • Nov 2002
    • 1327

    #16
    Originally posted by Soarer
    Har sett på Tore justere den motoren nå alle de dagene vi har slept opp seilfly. Ett spørsmål,: Hvor mye har det å si at forgasser er snudd rett vei i et ellers rundt hull?
    På bildet av den motoren ( http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...DI_7.1kw_(ver2) er det en OBS, "FYI (For yor Information)
    Photographer mounted carburettor backwards in photo. Stocked motors will have carby facing other direction"..
    Uten at jeg er noen motorguru...
    Den veien kommer man til å drukne sylinderene ganske fort. Man vil garantert komme i situasjoner ganske ofte hvor man får inn litt for mye bensin. Da er det fint at det kan renne ut gjennom gasser og utblås.
    Når motoren går spiller det dog ingen rolle.

    Redigert: Leste sikkert litt feil her hva du mente.... Tror teksten til bildet sier at forgasseren er snudd på innsuget. Det spiller nok ingen rolle.
    Last edited by jj; 23-01-09, 00:01. Reason: feillest
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

    Comment

    • Litespeed
      • Jun 2005
      • 1064

      #17
      Originally posted by toommy
      Lufta er nok tjukk og god her oppe, men trur kansje ikke det er greia her... hehe... Men 8500 rpm på en 150??? Da vil ikke jeg være i nærheten ivertfall!!! 5500 til 6500 står det i boka, og dem som har hørt Ultimaten min dra en Vess 32A på 5900 trur jeg nok er enig med meg

      Tank og slanger utelukker jeg helt, siden den er helt lik i Ultimaten! (der den andre motoren går som en klokke)

      Forgasser og reedventiler har jeg jo og bytta, uten forandring i det hele tatt.

      Med nålene på grunninnstilling er gangen helt ren og fin på 5000 rpm.

      Ja på Desert aircraft sidene så står det faktisk 8500 rpm på max. men dog ikke hvor lenge...
      Gi full gass , mål med elektronisk rpm måler samtidig som du magrer H nåla for max rpm , har du prøvd det..

      Specifications
      Displacement: 9.15 ci (150 cc)
      Output: 16.5 hp
      Weight: 7.96 lbs (3.61 kilos)
      Bore: 1.9291 in (49 mm)
      Stroke: 1.5748 in (40 mm)
      Length: in ( mm)
      RPM Range: 1,000 to 6,500
      RPM Max: 8,500
      Fuel Consumption: 3.3 oz/min @ 6,000 RPM
      Warranty: Two year

      Walbro tuning http://tech.flygsw.org/walbro_tuneup.htm
      Øyvind

      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

      Comment

      • toommy
        • Oct 2005
        • 97

        #18
        Yes yes yes

        Da er feilen funnet!!! (trur jeg da) Plukka av huben i dag, og der var jaggu kilen knekt rett av. Huben hadde vridd seg ca 5 grader på akslingen.

        Ny kile er bestilt fra Elefun, den koster 30 kroner, men med en grei avbetalingsavtale skal det vel gå an å få den i hus i løpet av vinteren

        Tar en tur til varmere strøk i natt og regner med at kilen er kommet når jeg kommer hjem, så nå veit jeg ikke om jeg gleder meg mest til shorts og kald pils eller å komme hjem å sette sammen motoren igjen

        Takk til alle som prøvde å bidra!
        Arild Hagabråten

        www.vfkm.no

        Comment

        Working...