Announcement

Collapse
No announcement yet.

propeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • propeller

    Hei hva er forsjelen på 22a-22b-22c?Hva tilsvarer en 22/10 propell?

  • #2
    Vess propellene skal være laget på en helt spesiell måte og har ikke konstant stigning over hele bladet, så langt jeg har forstått er A den med lavest stigning og tilsvarer ca. 8" på en vanlig propell. B er en "normalpropell" og tilsvarer 10" mens C er tilsvarende 12". Dermed bør du velge A eller B til 3D/acro og C med litt mindre diameter hvis det skal gå fort

    Jarle
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

    Comment


    • #3
      Takk da skjøner jeg hva forsjelen er .

      Comment


      • #4
        Originally posted by jarle View Post
        Vess propellene skal være laget på en helt spesiell måte og har ikke konstant stigning over hele bladet, så langt jeg har forstått er A den med lavest stigning og tilsvarer ca. 8" på en vanlig propell. B er en "normalpropell" og tilsvarer 10" mens C er tilsvarende 12". Dermed bør du velge A eller B til 3D/acro og C med litt mindre diameter hvis det skal gå fort

        Jarle
        Alle propeller som er brukbare er vel grovest mot senter og finest mot ytterkanten (bladspissene)

        Comment


        • #5
          Ja, men i og med at diameter er mindre inn mot senter må vinkelen på bladet innerst være mye større for at hele bladet skal "skru" like langt i løpet av en omdreining ( det er det betegnelsen for stigning sier noe om). Selv om stigninen er konstant hele veien.
          It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

          Comment

          Working...
          X