Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mellomstykke til skalapotte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mellomstykke til skalapotte

    Halois!

    Setter siste hånd på verket på et skalaprosjekt (byggeblogg Be2e under skalamodeller) og da dukker det opp et spørsmål ang. skalapotte. Trenger en overgang ca. 5-6 cm mellom manifoldbend og skalapotta.
    Lurer da på hva som tåler temp/trykk her. Holder det med type "hot-pipe"-skjøtestykke eller må det være metall, type stål flexibend eller lignende. Isåfall må vel lodding til?
    Hadde vært veldig enkelt om en eller annen bøyelig slangetype kunne brukes.
    Motoren en OS 91 Surpass. Legger ved noen bilder.
    På forhånd takk!

    mvh Terje
    Attached Files
    Terje Pedersen

    Indre Østfold Modellflyklubb

    91399490

  • #2
    En stubbe med teflonrør hadde vel passet fint der.

    Comment


    • #3
      Teflonrør er vel helt stivt, eller? Er avhengig av noen grader bøy på slange/rør.

      mvh Terje
      Terje Pedersen

      Indre Østfold Modellflyklubb

      91399490

      Comment


      • #4
        De bitene jeg har er Ø12mm med ca1mm vegger, og bruker man litt varme kan de formes og bøyes endel.

        Lars.

        Comment


        • #5
          Hei!

          Utvendig mål på manifold/potte er 12 mm. Hvor har du fått tak i den? Søker både her og der uten hell.
          Har du prøvd dette rett på manifold, temperatur er jo ganske heavy der da!

          mvh Terje
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment


          • #6
            Gamle levninger fra 80-tallet tror jeg. Har ikke kjøpt dem selv.
            Skulle det bli vanskelig for deg og få kjøpt, kan jeg kaste en rørbit i en konvolutt. (Hvis jeg finner en igjen da...)

            Tempen tåler de helt sikkert.

            Lars.

            Comment


            • #7
              Hei!

              Har fortsatt ikke kommet opp med noen løsning nei, hvis du finner en rørstump med min. 12mm innerdiameter er det verdt et forsøk.
              Ingen andre som har forslag til eller erfaring med hvordan de har løst slikt?

              mvh Terje
              Terje Pedersen

              Indre Østfold Modellflyklubb

              91399490

              Comment


              • #8
                Bitene mine er 12mm utvendig om jeg ikke husker helt feil, men burde gå likevel. Jeg skal sjekke det i kveld og gi beskjed her.

                Har du Tess i nærheten kan du godt høre der. De har iaf en stålomspunnet teflonslange i flere dimsjoner som hadde vært utmerket til formålet hvis de har 12mm innvendig.

                Lars.

                Comment

                Working...
                X