Unconfigured Ad

Collapse

Propell til Moki 400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TrondD
    • Feb 2008
    • 172

Propell til Moki 400

Hallo

Noen som vet av produsenter av litt store propeller?
    Tenkte å sette på en treblader på Moki'n.
    Trond Dullerud
    Trondheim Modellflyklubb
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Biela har følgende i store tre bladers som jeg vet om! Men vet ikke om de kan passe til Moki`n. De blir vel kanskje for små alle sammen

32*14
    34*10
    36*14

Mvh OJ
    Last edited by Olavjoergensen; 06-03-09, 22:24.
    Olav Jørgensen
    Low & fast

Comment

• TrondD
      • Feb 2008
      • 172

Blir nok litt for små.
      Anbefalt 38x18 treblader
      Trond Dullerud
      Trondheim Modellflyklubb

Comment

• Eureka
        Forhandler
        • Aug 2002
        • 764

Phil Clark i England fikk tak i noen propellere til den Skyraideren han bygde for Als' hobbies.

Den fløy med en Moki 400. De brukte to-bladere, men jeg har ikke funnet ut hvilken størrelse eller fabrikat det var.

Moki'en var ikke mye samarbeidsvillig gjennom sesongen, med lekkasjer og sylinderhavari, og det ble besluttet å skifte over til en 3W 684 cc motor for neste sesong.

Kjell

Comment

• TrondD
          • Feb 2008
          • 172

Takk Kjell. Alltids hyggelig med litt oppmuntring
          Trond Dullerud
          Trondheim Modellflyklubb

Comment

• Eureka
            Forhandler
            • Aug 2002
            • 764

Originally posted by TrondD
            Takk Kjell. Alltids hyggelig med litt oppmuntring
            He, he.....

Men ta nå kontakt med Phil Clark Phil@fighteraces.co.uk, og få litt førstehånds erfaringer med den motoren. Han er hjemme igjen på mandag.

Den Skyraideren i England veier rundt 90 kilo, og motoren har ingen problemer med å dra den med seg. Ali Maschinsky som eier og flyr modellen, syntes allikevel at det ble for lite.....

Kjell
            Last edited by Eureka; 07-03-09, 12:27.

Comment

• Larsern
              • Sep 2007
              • 756

Skrev ned noen forslag her, men det var visst 3-blader du var ute etter, og da ble det med en gang litt værre..

Ville nok tatt kontakt med RC Showcase eller airworld/moki/hvadenåheter og spurt hva de foreslår.

Hvilket fly skal motoren i?

Ang. skyrideren og problemene de har hatt kan det godt være at det ikke er bare motoren sin feil. Og som de har skrevet selv har den andre motoren vært mye bedre enn den første som skar en sylinder.
              Jeg har en 150, og den er mildt sagt ganske krevende når det kommer til bl.a. justering. Jeg har brukt en god del timer på benkkjøring og spekulering før jeg fikk den til slik jeg ville.
              På de aller fleste filmene på nettet av moki/RCS motorer går de langt fra på sitt beste. Brorparten dropper en sylinder eller 2 så fort turtallet går ned under 2-3000rpm. Selv etter flyturen da motoren er god og gjennomvarm. Den høres klart tøffest ut når den humper og går litt ujevnt, men med riktig blandingsforhold går den fint som en symaskin på alle turtall.

Lars.

Comment

• Eagle
                • Jan 2006
                • 1299

Hvorfor springe over dammen, når Oddvar Kristiansen har x antall hundre timer med Moki motorer? Han har jo 400 selv i Yak'n sin. Han vet vel det som trengs å vite ang motoren, propeller kan det hende han kan skaffe oxo??
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

Comment

Working...