Hei kloke hoder på forumet her.
Har en DL50 som ikkje starter, de vil si den starter litt på alle flipp men klare bare og gå ett halvt sekund. Kan ta ett nytt flipp på proppen straks den står i ro og de samme gjentar seg.
Har Skiftet plugg 3 ganger, har tatt fortgasser fra hverandre 2 ganger, renset, blåst og sjekket for lekasje i membraner osv, ser fin og rein ut. Har videre teste tank og klunk for restriksjon og testet med annen tank. Har og sjekket reed ventil, ingen lekasje eller sprikker/skader, samme på mellom stykke med nippel for pulsinga til forgassen ( som virker da eg flipper,sjekket ut). Har satt trykk i veivus og sjekket ut simmering i front OK. Har kjørt høgere volt på tenningsboks for og teste om gnisten sleit- OK. Motoren er gått 7 tanker og har gått som ett uver med tunpipe (drog 15,8 kg statisk) , og throttlet som bare de fra tomgang. De som eg har merket siden eg parkerte den i høst er att plugg renner full av olje pga motor er inverted montert. Sist eg fikk den til og starte så måtte eg inn i varmen med den( ville ikkje starte ute i kulde) og måtte la den gå og harke på lavt turtal lenge før eg kunne auke på med throttelen ( med grunninstilling på dysene, tunet den så opp igjen og den gjekk som ei klokke). Er de noen som har erfart noe hikk up her alla dette? , tar gjerne mot tips da eg kunne tenkt meg og fått motoren til og gå så flyet fikk vere med til fagernes fredags morning.
Har en DL50 som ikkje starter, de vil si den starter litt på alle flipp men klare bare og gå ett halvt sekund. Kan ta ett nytt flipp på proppen straks den står i ro og de samme gjentar seg.
Har Skiftet plugg 3 ganger, har tatt fortgasser fra hverandre 2 ganger, renset, blåst og sjekket for lekasje i membraner osv, ser fin og rein ut. Har videre teste tank og klunk for restriksjon og testet med annen tank. Har og sjekket reed ventil, ingen lekasje eller sprikker/skader, samme på mellom stykke med nippel for pulsinga til forgassen ( som virker da eg flipper,sjekket ut). Har satt trykk i veivus og sjekket ut simmering i front OK. Har kjørt høgere volt på tenningsboks for og teste om gnisten sleit- OK. Motoren er gått 7 tanker og har gått som ett uver med tunpipe (drog 15,8 kg statisk) , og throttlet som bare de fra tomgang. De som eg har merket siden eg parkerte den i høst er att plugg renner full av olje pga motor er inverted montert. Sist eg fikk den til og starte så måtte eg inn i varmen med den( ville ikkje starte ute i kulde) og måtte la den gå og harke på lavt turtal lenge før eg kunne auke på med throttelen ( med grunninstilling på dysene, tunet den så opp igjen og den gjekk som ei klokke). Er de noen som har erfart noe hikk up her alla dette? , tar gjerne mot tips da eg kunne tenkt meg og fått motoren til og gå så flyet fikk vere med til fagernes fredags morning.
Comment