Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkøring av crrc pro 26

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innkøring av crrc pro 26

    Hej

    En kompis har just kjöpt sig ett fly med en CRRC Pro gf26 motor.
    Han blev rekomenderad att köra in den ca 4liter bensin. Jag
    syns detta höres väldigt mycket ut?
    Vad syns dere?

    //Jonas

  • #2
    Jeg har en slik motor, min måte var: en liten tank på bakken for litt tuning, resten av "innkjøringen" foregår i luften: ) Kjører den litt rik nå i begynnelsen..Har fått ca. 4 liter gjennom den nå og den går veldig pent.

    Går motoren bra på bakken så ser jeg ikke vitsen i å kjøre den inn så mye , 4 liter høres uansett veldig mye ut syns jeg.
    Bare flygreier: )

    Comment


    • #3
      Har kun startet min og sjekket at den gikk greit på tomgang og høyt turtall. Deretter bar det rett til værs. Men sikkert ikke dumt å la den få en tank på bakken. Problemet er bare at jeg ikke gidder, på grunn av at det rister så i flyet.
      Geir


      3D plane - 1D brain

      Comment


      • #4
        Så lenge den går trygt på bakken så er det bare se å få flydd den. Mindre belastning og bedre kjøling. Mineralsk olje så setter ringene seg raskest og yter best i innkjøringen.

        Og den skal gå bittelitte gran rikt, kun for å sikre at den ikke stopper. Ikke fuel men olje som smører disse motorene......
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          tack för snabba svar
          Vilken oljeblandning rekomenderas?

          //Jonas

          Comment


          • #6
            Som regel anbefalt av motorprodusenten, men det brukes ofte 3-4 prosent
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              har selv samme motor og under innkjøring brukte jeg 3%olje sammen med blyfri 95 shell V power etter innkjøring så bruker jeg 2% olje
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

              Comment


              • #8
                Skal begynne innkjøring av nesten samme motor(MLD2. Har skaffet meg Aspen 2T bensin. Ser at denne har 2% olje, burde jeg sprite opp blandingen med litt ekstra olje de første tankene?
                Trondheim Modellflyklubb

                Extra 330L 30% MT-50i
                Mustang P-51D ASP91FS
                HS Cap 232 .60 Brushless
                Mini Funtana
                ST-Model Twin dragon
                Lazer Model Colibri .25
                HK-450

                Comment

                Working...
                X