Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser 120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laser 120

    Kjøpte en brukt Laser 120 for en tid siden som jeg holder på å justere i benk. Den starter og går som en drøm helt til jeg tar av gløderen. På lavt turtall stopper den tvert, på høyere turtall hoster og harker den noe alvorlig før den til slutt stopper. Bruker OS F-plugg og JeRo 0% fuel. Noen tips?
    Øyvind G

    Pkz Micro Sukhoi
    H9 Twist150
    SD YAK 54 30%

  • #2
    hmm kanskje prøve fuel med litt nitro? Jeg kjører 5% på min, går som en drøm både for fullt og idle. vanlig firetakters OSplugg.
    All you need is love

    Comment


    • #3
      Hei

      Jeg har hatt akkurat samme motor som deg
      Det er et smykke av en motor, og jeg har vel ikke hørt em motor med lavere tomgang enn denne.
      Den er designet for å fungere med 0-12% Nitro så det er nok ikke det som er problemet ditt.
      Du må nok leane både tomgans og high speed nåla, det det er et ganske sikkert tegn på det da den stopper når du tar av gløderen.
      Pluggen kan du jo også sjekke bare for å utelukke den
      Når den er korrekt innstilt så holder den på innstillingene veldig godt.
      Lean inn og du får høre en nydelig motor purre så lavt at du nesten kan telle omr på propellen
      Jero er bra saker, bruker samme fuel.
      Lykke til.
      Futaba 10C Fasst
      Last Down 3XL V3
      Spirit Elite
      Primo
      Hellcat
      Sukhoi
      Pt 19
      Ucd
      Bossanova
      Giles 202
      Boomerang
      Mojo
      Ultra Stick
      Riva Silver X
      Laser 3d
      Hobbyrommet er fullt av leker.

      Comment


      • #4
        Min barnelærdom sier at om gangen endrer seg noe særlig når man tar av glødingen skal man bytte pluggen. (Hvis motoren er i nærheten av rette innstillinger...)
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Dere hadde rett begge to. Byttet til en annen plugg og da ble den lettere og ha med å gjøre, pluss at den måtte leanes endel. Hadde bare en Enya 3 for hånden og jeg vet ikke om denne pluggen egner seg til motoren. Skal prøve en ny OS F, eller Model Technics som Laser anbefaler, og fortsette med justeringene.
          Øyvind G

          Pkz Micro Sukhoi
          H9 Twist150
          SD YAK 54 30%

          Comment


          • #6
            Flott! Regner med du blir fornøyd med motoren.
            Husk at gammel fuel ikke gjør ting lettere...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Hei. Jeg ville definitivt byttet til en 4-taktsplugg, og kanskje helst O.S Type-F. 4-taktsplugger har jo en litt annen lengde og utforming, selvom gjengene er feller med 2 taktsplugger som Enya 3.

              O.S Type-F anbefales til og med av konkurrenter som Saito, hvis man leter litt godt på sidene deres
              Med vennlig hilsen
              Johannes Gjessing GMFK
              || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

              Comment


              • #8
                Siste!

                Har nå satt i en Model Technics F6 (anbefalt av Laser) og motoren funker nå bortimot perfekt. Har bare litt balansering mellom nålene igjen. Er snart nede på "telle"-turtall på tomgang og fullfart er helt rått, også i vertikal. Takk For alle tips!!!
                Øyvind G

                Pkz Micro Sukhoi
                H9 Twist150
                SD YAK 54 30%

                Comment

                Working...
                X