Announcement

Collapse
No announcement yet.

asp 160 2cyl 4t

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • asp 160 2cyl 4t

    Har en i klubben som sliter med en asp 160 2cyl .
    Den starter lett, men når gløding blir fjernet på tomgang så kutter en sylinder og den tenner ikke før det blir satt på gløding igjen.....
    På høyere turtall så går den fint på begge sylindrene
    Pluggene er skiftet og fuelen er ok.
    Noen som har noen gode forslag her???
    Svein-Tore Gundersen

    Graupner MC32 Hott V2
    Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
    Sbach 342 DA 50
    3dhs Slick 89 Elektro
    Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
    Jet Legend F-15 (simjet 3000)
    Retrojet 75 (Simjet 1910)
    Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
    Byron Corsair

  • #2
    Den e uttslitt, han Andy kan gi den te meg så kan eg hiv den for han...
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

    Comment


    • #3
      Om pluggene er i orden, ville jeg sjekket om den får for mye fuel på tomgang. Prøv å skru inn tomgangsnåla en kvarting.
      ------------------

      PA Bad Boy med ASP46
      H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
      E-Flite Taylorcraft
      T-rex 450Sport
      Cessna Cardinal on floates (EPP)

      Comment


      • #4
        Vi prøvde å magre den på tomgangsnåla også, men da ble den værre, den throttler helt fint med gløding på, ingen hosting fra tomgang selv om den har gått på tomgang i 30 sekunder...
        Svein-Tore Gundersen

        Graupner MC32 Hott V2
        Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
        Sbach 342 DA 50
        3dhs Slick 89 Elektro
        Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
        Jet Legend F-15 (simjet 3000)
        Retrojet 75 (Simjet 1910)
        Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
        Byron Corsair

        Comment


        • #5
          Kanskje det er ulik ventilklaring på sylinderne. Litt for lav kompresjon på den ene siden kunne jo gi en oppførsel som dere har beskrevet. Det er jo kjapt gjort å sjekke om klaringen er lik på begge sider.

          Er det noe mulighet for at den ene sylinderen er utett i toppen, eller trekker falsk luft?
          Med vennlig hilsen
          Johannes Gjessing GMFK
          || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

          Comment


          • #6
            Kan se ut som om det er en sprekk i ene toppen, det bobler lett mellom to kjøleribber.
            Nye topper er bestilt....
            Svein-Tore Gundersen

            Graupner MC32 Hott V2
            Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
            Sbach 342 DA 50
            3dhs Slick 89 Elektro
            Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
            Jet Legend F-15 (simjet 3000)
            Retrojet 75 (Simjet 1910)
            Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
            Byron Corsair

            Comment


            • #7
              Leit å høre at det var noe så alvorlig, men flysesongen er jo ikke akkurat over Får håpe dere ikke må vente en evighet på deler da.
              Med vennlig hilsen
              Johannes Gjessing GMFK
              || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

              Comment

              Working...
              X