Announcement

Collapse
No announcement yet.

DL-55 propell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DL-55 propell

    Hvor stor propell vil funke fint på en DL-55?

    http://www.peakmodel.com/index.php?m...roducts_id=707

    Anbefalte propeller er: 22×8 22×10 23×8 23×10

    Må jeg ha en propell til innkjøring av motoren og en etter innkjøring?

    Motoren skal stå i en Yak54 30% fra peakmodel.
    Har virkelig blitt bitt av basillen

  • #2
    Det er sikkert noen som ikke er enige med meg, men.............
    Jeg har aldri brukt innkjørings-propell.

    Har akkurat fått min andre DA-50 og bruker 23x8 helt fra første start. Ikke noe problem.
    Jeg ville brukt 23x8 på den motoren.

    Comment


    • #3
      Takker for svar!

      Noen andre meninger?
      Har virkelig blitt bitt av basillen

      Comment


      • #4
        Jeg kjører 22x10 Biela, motor oppsatt med canister.
        Gjenstår en del tilpassing av lengde på bend, så jeg har ikke de store erfaringene å vise til enda. Tanken bak propellvalg er at jeg ønsker et relativt høyt turtall og god fart da modellen den står på brukes til seilflyslep.

        16" avstand fra senter av eksosåpning til front av canister; kommer til å korte det ned til ca 12" basert på info fra flere ulike kilder på rcgroups og flyinggiants forumene. Det snakkes om bend-lengder fra 10,5-12 tommer avhengig av canister/pipe. Krumscheid canistere liker etter det jeg leser lengre bend en en del andre (12") og derfor starter jeg testingen på den lengden.
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Har også brukt 23x8 (mejzlik) på min DL50 fra starten av og det er null stress. Perfekt propell til min sd 30% Yak i alle fall.
          All you need is love

          Comment


          • #6
            Da 50

            Originally posted by anders e View Post
            Det er sikkert noen som ikke er enige med meg, men.............
            Jeg har aldri brukt innkjørings-propell.

            Har akkurat fått min andre DA-50 og bruker 23x8 helt fra første start. Ikke noe problem.
            Jeg ville brukt 23x8 på den motoren.
            Hei jeg har en DA-50 i en 2m Edge Extreme composite og bruker en 22x10 prop. Synest den funker fin turtall på ca 6300 omdr på bakken, men mangler det lille ekstra.
            Hvordan er turtall og drag med en 23x8 propell og hvilke modell har du motoren i?
            Min modell er litt i underkant av 8 kg hovrer fint, men vertikalen ut av hover kunne vært litt bedre føler jeg med denne motoren.

            Mvh
            Svein
            Mvh
            Svein K

            Comment


            • #7
              Hei.
              Jeg har ingen omdr å vise til.
              Men har hatt DA-50 i en SD yak med 23x8 og har nå en aeroworks pitts som jeg også
              bruker 23x8. Begge modellene veier ca 7,9 kg. Vertikalen er helt grei

              Tror modellen din vil klatre bedre med (22x 23x8, men propell-merke er jo også med å bestemmer mye.
              Har god erfaring med mejzlik (engel er visst også veldig bra), men roto trepropell drar også bra.

              Comment


              • #8
                Bruker 22x10 trebladet Engel Carbon på min Da-50 og det går som et H... i Mai..
                Øyvind

                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                Comment


                • #9
                  Konge flyvær i Stavanger idag så hvis jeg får lov: ) så skal jeg ut å ha jomfutur med min yak med 3w55cs med engel super silence 3-bladet 22x10, spennende: )Skal vissnok hjelpe bra på lydnivået??
                  Bare flygreier: )

                  Comment


                  • #10
                    Har målt min DA50 til 6600RPM med Mejzlik 23x8. Tror det er der de fleste tacher med cannister? 22x10 kan vel gi vel høy fart i landinga?
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har 22x10 (Vess 22"B) på ZDZ50NG og måler 6960Rpm foreløpig, den har bare gått 4-5 tanker enda. Det er målt med Bisson pittspotte. opplever ikke veldig høy landingshastighet, har hatt 3 turer til nå og har ikke hatt noen problemer.
                      Bare flygreier: )

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by joo View Post
                        Har målt min DA50 til 6600RPM med Mejzlik 23x8. Tror det er der de fleste tacher med cannister? 22x10 kan vel gi vel høy fart i landinga?
                        Landingshastighet er intet problem med Porteren min der 55´n med 22x10 står, men det er vel åpenbare forklaringer på det
                        Har forhåpninger om å legge meg i underkant av 7,5K rpm etter justering/innkjøring. Dette håper jeg skal duge til å slepe opp til ca 15Kg.
                        Mvh
                        JoE
                        Agder Modellflyklubb

                        Comment


                        • #13
                          En stund siden jeg har målt.. Men med Roto 23x8 trepropell hadde jeg vel 6900rpm med original colabokspotte.

                          Og en annen erfaring er at Mejzlik propeller er noe tyngre å sveive rundt for motoren, har bedre respons med treprop enn karbon. Selvom begge er 23x8.

                          Comment

                          Working...
                          X