Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plugg til glødeforlenger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plugg til glødeforlenger

    Er det noen som vet om og evt hvor man kan få tak i løse plugger til glødeforlengere???
    Tenker da på den enden dær man setter gløderen fast på.
    (ikke på selve glødepluggen)
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    Eg har ikke sett at løse plugghetter eller pluggklemmer selges løst for dette formålet. Hvorfor trenger du ny?

    Dersom du har samme som meg(hvor du må dra i ledningen for å bevege ei fjær som festes over pluggen) så har sikkert din også blitt slitt. Da fant eg ut at det stort sett var like billig å bestille ny som å mekke ny(ca 50-80kr alt etter hvor du handler).

    Men, eg synes også de fleste remote glødere har en dårlig løsning på pluggklemmen. Krokkodilleklemmer synes eg fungerer dårlig og er et irritasjonsmoment når den faller av. Hette med fjær i er litt vanskelig å få på og blir fort slitt. O-ring for montering direkte på pluggen er tungvindt når plugg skal byttes og vanskelig om pluggen sitter litt "nedi" motoren.

    Det eg har sett er at man får tak i glødeledning med samme type kobling som man har på lommeglødere, bare kortere. Man setter denne da på pluggen som med lommegløder og skrur den fast. Ut i fra denne kommer det en ledning. Dette bør lett la seg modifisere til å kunne kobles på en remote glow. Så tipset er å se etter pluggledninger, ikke nødvendigvis remote glow eller reservedeler til remote glow.
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

    Comment


    • #3
      Tipper det er "koblingspluggen" han skal ha tak i. Har slitt med samme problemet jeg også, "pinnen" som går inn i "pluggen" løsner med tiden. Har ikke funnet noen som selger kun disse.
      Ellers er jeg sluttet å bruke festene i andre enden av ledningen, hetta, klipset etc. som festes på plugg på motor da disse tar kveld ganske tidlig.
      Fikk ett tips at Thinthin her inne om å bruke løsningen som på de to siste bildene og det fungerer utmerket.
      Det er kun fuel-slange med ledning i, trø det ned over pluggen og badabing, en løsning som varer og varer.
      Eneste du må passe på er at ledningen ikke kommer i kontakt med jord på pluggen...
      Attached Files
      Last edited by LarsO; 03-09-09, 09:20.

      Comment


      • #4
        Ja, det var den enden eg mener, den som skal kobles til glødepluggen.

        Hvordan er løsningen din i forhold til at den holder seg fast over tid(med vibrasjoner) og hvor omstendelig er det å feste den ved pluggbytte?
        Thorbjørn Kirkeleit
        Haugaland Modellflyklubb

        Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

        Comment


        • #5
          Den har aldri løsnet og det tar ca 2sek. å sette den på igjen.

          Comment

          Working...
          X