Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gummi til X-Tech motorfeste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gummi til X-Tech motorfeste

    Har bestillt gummi til det ovennevnte motorfeste men det varer og det rekker før jeg får varene fra Probuilt i England. Er det noen her på forumet som vet hvor man får tak i passe stiv gummi i tykkelse 8 mm som man kan bruke til å lage erstatningsgummi av.

    Demperen blir brukt til en OS 140 så gummien bør være av god kvalitet og stiv nok til å gjøre jobben.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Fikk et tips om å bruke skvettlappgummi til lastebil/buss. Har nå montert inn det og under testkjøring fungerte det veldig bra, mindre vibrasjoner.

    Gummien var 6mm tykk og ble limt dobbelt med ovnssilicon fra Casco. I tillegg er den armert så jeg håper at den holder mer en 5 - 10 turer som de andre variantene jeg har prøvd.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      kansje ta ei baufil og sage av noen gumme klosser fra ett gammelt bildekk kansje ? forme dem så di passer.
      stivt nåkk vil jeg tro
      MvH Marius Leirdal

      Comment


      • #4
        Originally posted by Margarus View Post
        kansje ta ei baufil og sage av noen gumme klosser fra ett gammelt bildekk kansje ? forme dem så di passer.
        stivt nåkk vil jeg tro
        Har faktisk tenkt tanken, gikk til naboen som har mye rart og tittet på gamle dekk. Problemet var å finne gummi som var minst 8mm tykk, 40 mm langt og 12 mm bredt i et helt stykke på dekket. Rillene gjorde det vanskelig.

        Så da blir det limt skvettlappgummi som foreløpig blir alternativet til originalene.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment

        Working...
        X