Følgende problem:
Jeg skal bytte stempel og ring på en Irvine 120 2-taktsmotor med ring.
Dessverre er demontering av stempelet en gåte. Vanligvis trekkes sylinderfôringen, etter det kan stempelet skyves bakover og stempelstange hektes av veivtappen.
Med denne metoden flyttes stempelstanga kun 4 mm bakover - stempelstangen på denne motoren er 8 mm høy!
Som alternative har jeg prøvd å lirke ut kryssbolten i stempelet. Det går heller ikke.
Det finnes ingen åpning i huset for å ta ut kryssbolten og spyleportene er ikke dype nok.
Er det noen som kjenner motoren og kan gi meg et hint?
Hilsen Wolfgang
Jeg skal bytte stempel og ring på en Irvine 120 2-taktsmotor med ring.
Dessverre er demontering av stempelet en gåte. Vanligvis trekkes sylinderfôringen, etter det kan stempelet skyves bakover og stempelstange hektes av veivtappen.
Med denne metoden flyttes stempelstanga kun 4 mm bakover - stempelstangen på denne motoren er 8 mm høy!
Som alternative har jeg prøvd å lirke ut kryssbolten i stempelet. Det går heller ikke.
Det finnes ingen åpning i huset for å ta ut kryssbolten og spyleportene er ikke dype nok.
Er det noen som kjenner motoren og kan gi meg et hint?
Hilsen Wolfgang
Comment