Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varm motor, OS50 H

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Varm motor, OS50 H

    Hei, klarer ikke å få ned tempen på motoren min, uansett hvor rikt blandin jeg kjører, problemet kommer når godværet kommer, dvs kan ikke fly når det er varmerer enn 20 grader ute, dumt. vil det hjelpe med en kaldere plugg? bruker nå e3, bruker jero 15/15.
    alle tips tas i mot med stor takk

  • #2
    Hvor varm blir motoren? Kanskje 15% er litt lite olje for den motoren? Det står vel minst 18% i manualen tror jeg.

    Hva slags modell er det?

    Comment


    • #3
      Hei, hvor varm er jeg ikke sikker på, men alt for varm, klarer ikke å holde finger`n på bak lokket i 1 sek etter landing. kansje det er for lite olje ja, har ikke lest manualen alt for nøye, ble anbefalt denne typen fuel til denne motoren. er det mulig å blande i litt olje, evt hvilken type? siden jeg har 8 liter stående. vurderer å prøve cool power 15/15 igjen, denne fungerte meget bra på på TT50 motoren.

      motoren står i en Raptor 50.

      Comment


      • #4
        Har du skjeket forgasseren på Hyperen din (se bilde) om det har samlet seg noe drit som gjør at det ikke nytter uansett hvor mye du skrur på nåla? Du skal jo leane motoren din i varmere vær!
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Sjekk også alle fuelslanger og fuelfilter. Kommer det nok røyk (mye hvis du har prøvd å leane den). Du hører det også hvis motoren blir for lean.

          Nå vet jeg ikke hvordan en raptor ser ut, men er viften i orden?

          Comment


          • #6
            Hei, skal skjekke forgasser og fuelsystem, kan jo ikke leane motoren mer når den går for varm. kommer greit me røyk ja, vifta er også i orden, bruker orginal vifte da.

            Comment


            • #7
              manualen til os 50 h motoren sier minimum 18% olje

              Comment


              • #8
                Var ute og fløy i dag. Ble ganske varm min mootr også. Kunne holde fingeren på bakplata i 2-3sek. Jeg velger å ignorere den lille varmen når det er så varmt for nå. Hvis det kommer nok røyk og motoren går fint vil den holde lenge.

                Fly i vei...

                Comment


                • #9
                  Prøv å bytte plugg. Ikke nødvendigvis bytte til en annen type. Bare sett inn en ny. En dårlig plugg er svært ofte årsak til motorproblemer.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by j-gov View Post
                    Hei, skal skjekke forgasser og fuelsystem, kan jo ikke leane motoren mer når den går for varm
                    Mener ikke du skal leane motoren, mener at i utgangspunktet så skal nåla skrus inn i varmere vær kontra vinter, så noe må være galt en plass.

                    Comment


                    • #11
                      Mulig det er pluggen som er problemet. Jeg bruker OS#8, som kanskje er en noe kaldere plugg. Jeg har ca. 1 omdreining + 3 knepp ut på hovednåla nå på sommern.
                      Last edited by roglan; 05-07-09, 01:39.

                      Comment


                      • #12
                        nitro

                        du kan jo kjøre på litt mer nitro ..nitro kjøler ned motoren faktisk.
                        er ikke noe kjemiker men nitroen bringer mere luft tror jeg det var inn i motoren som igjen kjøler den ned.
                        Jeg var ute i går fløy 4 turer med YS 160DZ ...30% nitro 20 olje...ingen problemer med varme, vi må jo også huske at detet skal virke på våre "varme" dager men se nedover i verden ...mange steder det er langt over 25 på en littt guffen dag....
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

                        Comment


                        • #13
                          Har skjekka forgasser og fuelsystem, byttet alt av slanger, dette etter at jeg ikke får fram fuel til motoren, forstår ingen ting nå. har demontert motor å syns ikke jeg ser noe galt der heller. får motoren til å gå hvis jeg drar av slangen mellom hoved tank og res tanken og lar gløder så på. har prøv utallige plugger. kan det være nå me potta? slange nippel sitter godt og ingen lekasje der. motor og potte har vært kjørt veldig varm, kan motoren være gåen uten at det er noen synlige skader der? syns det virker som det kansje var litt mere komp.. i den før, men er ikke sikker. står helt fast nå, vurderer og sette inn den gamle TT50 motoren igjen, evt gå over til elektro, mener å ha sett et elektro kit til R50 en gang, men finner ingen som selger det nå. trex600E er drømmen

                          Comment


                          • #14
                            sjekk nippel på eksospotte, kan være tett så du ikke får trykk til tanken

                            Comment


                            • #15
                              nippel er helt grei.

                              Comment

                              Working...
                              X