har hatt 3 turer med min laser200 f3a modell nå.
hver gang har motoren startet lett.
elmen sliter med det samme som flere andre jeg kjenner som har 2 takter montert oppned.
altså det som skjer her er at den starter. går på tomgang greit. gir jeg full gass med en gang. og den kommer rett opp på topp går reint på full gass så legger jeg den ned på halv gass da begynner den og gurgle litt ett par sekunder, viss jeg gir fullt igjen da så er den en tykk blå røyk og mye gurgling. jeg hører den sliter med og få unna alt fuelen.
nytter ikke og ha den slik. jeg må kunne fly på halv gass også uten at den stopper..
dette er på os nr8 plugg. har også prøvd rossi r4 cold plug. uten noen forbedringer.
kan det ha noe så si at jeg bruker 5% nitro fuel? motoren har jeg kjørt i benk med mrf1515 tidligere uten problem. men jeg hadde nå en kanne 5% nå da.
har prøvd alt slags innstillinger på lavfarts nåla uten at den slutter og gurle under pådrag. noen som har noe tips her ? tanken er tett og alt slikt er ok.
eller er eneste utvei og bytte til en 91 4T ? jeg vet di går lettere oppned.
er snakk om en supertiger 90 ring motor med orginal potte
og apc 14x7 prop. di rundene jeg hadde den i lufta gikk den fint på fullturtall så tror ikke at propellen er for liten. det er dette med halv gass og så pådrag eller tomgang noen sekunder for lenge
hver gang har motoren startet lett.
elmen sliter med det samme som flere andre jeg kjenner som har 2 takter montert oppned.
altså det som skjer her er at den starter. går på tomgang greit. gir jeg full gass med en gang. og den kommer rett opp på topp går reint på full gass så legger jeg den ned på halv gass da begynner den og gurgle litt ett par sekunder, viss jeg gir fullt igjen da så er den en tykk blå røyk og mye gurgling. jeg hører den sliter med og få unna alt fuelen.
nytter ikke og ha den slik. jeg må kunne fly på halv gass også uten at den stopper..
dette er på os nr8 plugg. har også prøvd rossi r4 cold plug. uten noen forbedringer.
kan det ha noe så si at jeg bruker 5% nitro fuel? motoren har jeg kjørt i benk med mrf1515 tidligere uten problem. men jeg hadde nå en kanne 5% nå da.
har prøvd alt slags innstillinger på lavfarts nåla uten at den slutter og gurle under pådrag. noen som har noe tips her ? tanken er tett og alt slikt er ok.
eller er eneste utvei og bytte til en 91 4T ? jeg vet di går lettere oppned.
er snakk om en supertiger 90 ring motor med orginal potte
og apc 14x7 prop. di rundene jeg hadde den i lufta gikk den fint på fullturtall så tror ikke at propellen er for liten. det er dette med halv gass og så pådrag eller tomgang noen sekunder for lenge
Comment