Announcement

Collapse
No announcement yet.

40. motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 40. motor

    Trenger en billig og grei 40. motor til dobbeldekkeren min.
    Noen forslag?

  • #2
    sc 40 er billig....men litt vrien og stille inn.
    vil bare si at irvine 40 motoren er helt super!

    Comment


    • #3
      OS-LA46 til 725,- hos http://www.rotorsport.no/

      Irvine er bra saker ja, litt dyrere.
      Men: En dobbeltdekker skal ha 4-takter OS52 eller Saito fra rotorsport????
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Det er en gammel lurvete dobbeldekker, så jeg satser vel på en 2T. først, hvis jeg senere liker den så godt at jeg syns den forjener en 4T. så kjøper jeg det.

        Comment


        • #5
          Dersom du skal ha en billig motor er vel SC 40 et bedre valg enn en OS46LA, jeg har hatt begge motorene og SC`en er jo så mye sprekere en LA`en. Det er liten tvil om at OS er lettere å justere og er bedre kvalitet, men LA46 er en meget slapp motor.

          Har nå en Rossi 40, den er LANGT fra slapp, kan anbefales.
          Align T-Rex 450
          Fizza elektrofly
          JR 9xII

          Comment


          • #6
            Har egentlig ikke så lyst på SC etter alt det dårlige jeg har hørt om dem .
            Så foresten i modell-tech bladet til naboen, Webra sport 40 til 795.- med potte, er det en god motor?

            Comment


            • #7
              sc er ingen dårlig motor....det er bare få som klarer og stille de skikkelig in.
              Kjøp en sc og les bruksanvisningen og innkjørings tipsene nøye så får du en startvillig og sprek motor.
              Fløy mye med sc 53 i vinter.
              -15 kuldegrader og et tørn med fingeren på propellen og motoren var startet

              Comment


              • #8
                sc er ingen dårlig motor....det er bare få som klarer og stille de skikkelig in.
                Pluss at de har litt varierende kvalitet på forgasseren, enkelte er heldig andre ikke. Men som du sa, det har sikkert med at få greier å stille de skikkelig inn.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ostnik
                  Har egentlig ikke så lyst på SC etter alt det dårlige jeg har hørt om dem .
                  Så foresten i modell-tech bladet til naboen, Webra sport 40 til 795.- med potte, er det en god motor?
                  Kjøper du Webra, så er du på den sikre siden. Du får en god motor med relativt høy ytelse, dvs. kvassere enn tilsvarende OS, og en forhandler (Øgrey Hobby) som virkelig vet hva service er. Jeg har hatt flere Webra-motorer oppigjennom årene, og skal jeg ha totakter er jeg aldri i tvil. Prisene er heller ikke så høye som mange later til å tro. Når så slitestyrke og justering ( Still inn dysenåla når du får motoren og glem den, omtrent. ) er i toppklasse, så er det lett å velge.

                  Sverre
                  Real airplanes have two wings and round engines

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ostnik
                    sc er ingen dårlig motor....det er bare få som klarer og stille de skikkelig in.
                    Pluss at de har litt varierende kvalitet på forgasseren, enkelte er heldig andre ikke. Men som du sa, det har sikkert med at få greier å stille de skikkelig inn.
                    Jeg har mange nok SC motorene, ikke dårlig motor, de er lett startet og fin å kjøre motor.

                    Ikke bare stille inn, noen har for stor åpning i øvre åpning enn nedre åpning når trommelspjeldet er lukket. Bare fil litt større åpning nederste enn øverste åpning, så forgasseren får større vakuum til å dra fuelen ved tomgang.

                    Jens Eirik
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Evolution

                      Evolution motor er også noe du burde vurdre. Den får du både i .40, .46 og .61 og den har god ytelse. At den er ferdig innkjørt og forhåndsjustert fra fabrikk er en sannhet med flere sider, men den har god ytelse. Jeg har en .46, den drar opp Jupiteren min på 10 meter på en god dag. Dessuten er den rimelig. Jeg betalte litt over 900,- for den på Smallsize i Oslo. Tror .40 motoren var priset rundt 800.-
                      Torgeir K. Haugstad

                      Comment


                      • #12
                        Det ble en SC 40. med rabatter på Ringo er det vansklig å si nei.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ostnik
                          Det ble en SC 40. med rabatter på Ringo er det vansklig å si nei.
                          Godt valg! pga pris og du kommer nok til å oppleve mye positivt!

                          Jeg har ikke angret da jeg kjøpte SC motorene pga pris.

                          Jens Eirik

                          Comment


                          • #14
                            800 kr. er da ikke så gale?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ostnik
                              800 kr. er da ikke så gale?
                              Her i Bergen kostet en SC 15 for 750 kr i året 2000 elle 2001, det er mye for pengene for en 40 nå for tida! Ta den før du angrer neste gang du kjøper en dyr 40 motor.

                              Jens Eirik

                              Comment

                              Working...
                              X