Announcement

Collapse
No announcement yet.

OS 50 SX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OS 50 SX

    404 - File or directory not found.

    Skal kjøpe ny motor til readyen. Er så fordømt lei av at magnumen fjusker så forbanna hele tida.

    Er det noe som tilsier at dennemoitoren ikke egner seg til trainer-flyging? ser at det står den er bra for 3D. betyr det at jeg ike bør satse på den?

    Eskil Moen
    MVH Eskil Moen

  • #2
    Hei,

    du kan jo prøve den som heter OS46AX. Har hatt den i en Jupiter og den gikk som bare det. Starter lett også. Er nesten samme effekt som i 50SX, men rimeligere.

    mvh
    Odd Johnny
    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

    Comment


    • #3
      Har en magnum 46 fra før, men fikk beskjed om å like godt investere i en 51 med en gang. sliter nok som det er å ta av på den korte gress-stripa vi har=) men skal ha det i bakhodet. Men tror du 50sx er uegnet til readyen?

      Yter nesten like godt sier du? trodde det var relativt stor forskjell på en 46 og en 50 jeg.

      Og hva er foresten forskjellen på å kjøpe en LA og en FX eller en AX? trodde ytelsen var det samme uansett jeg.
      MVH Eskil Moen

      Comment


      • #4
        Du bør IKKE kjøpe 46LA hvis du er ute etter effekt, det er ikke så stor forskjell på 46AX eller 46FX og 50SX på papiret, er bare 0,18kh forskjell på 46FX og 50SX. Jeg har kun prøvd 46LA og det er en meget slapp motor, men det er sikkert andre på forumet som har prøvd de andre motorene du nevner.
        Align T-Rex 450
        Fizza elektrofly
        JR 9xII

        Comment


        • #5
          Har OS 50 SX selv som jeg bruker i Readyen. Den har power i massevis til dette flyet. Bruker kort strekning på å ta av, dette gjelder også på vinterstid når jeg bruker ski på flyet.

          Må også i denne sammenhengen nevne at jeg har satt inn tank på 340 ml som er mer enn 1 dl større enn den originale tanken som følger med flyet.
          Mvh

          Jørn

          Comment


          • #6
            Hei igjen,

            Jeg har både 46FX, 46AX og 50 SX.

            Jeg synes 46AX er mye bedre enn 46FX'en. Synes AX på mange måter oppfører seg som 50SX når det gjelder å være lettstartet samt måte å throttle på. Har hatt både 46FX og 46AX i en Jupiter, den er mye raskere med AX, klarer nesten å hovre med den. Har aldri hatt noen fra LA serien så den kan jeg ikke si noe om.

            mvh
            Odd Johnny
            The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

            Comment


            • #7
              Tror nok at 50sx kan vere ett ok valg da forskjellen sansynligvis er at 50sx har ett større dreimoment (tyngre propeller) enn de to andre. Vekt forskjellen uten potte er jo kun på 15g så det burde ikke spille inn i valget av motor. Der er en ting som kansje taler til 50sx sin dissfavør og det er endel raporter om havarerte motorer (kansje ikke noe problem lenger men...). Generelt så ville jeg valgt så stor motor i kubikk som muligt (innenfor vekt begrensningene da) da dette som oftest gir mest å gå på i fremtiden. Unntaket er når jeg ønsker en så lett motor som muligt i en lett trainer t.d. (da kjøper jeg gjerne en 46 LA eller liknende).
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                Hvorfor ikke klabbe til med en Irvine 53, litt billigere er den også enn 50SX, noen gram tyngre dog.
                mvh MM

                Comment


                • #9
                  Tusen takk for svar. Har nå fått et godt intrykk av hva dere mener om de forskejllige motorene, of som det ser ut nå tipper jeg at jeg går for 50sx'en. som sagt har magnumen helt crazy in da coconut, så jeg fir opp den
                  MVH Eskil Moen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ekkins
                    Tusen takk for svar. Har nå fått et godt intrykk av hva dere mener om de forskejllige motorene, of som det ser ut nå tipper jeg at jeg går for 50sx'en. som sagt har magnumen helt crazy in da coconut, så jeg fir opp den
                    Send den til meg da! Kunne vert artigt å prøve seg på rakkeren (og får jeg den til så kan du jo få den igjenn om du vil).
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      Ja det går jo sikkert ann. Han får falskluft en eller annen plass, men har bytta alle slangene. må være i hoveddysanåla eller no sånt det er noe galt. kan jo se på dette senere, etter jeg har bestilt motor.

                      Det kan jo hende at det holder å bytte hoveddysenål, men den har aldri vært held god. + at den er dyr i drift! sist gang jeg fikk den til å gå noenlunde saklig kjørte jeg på 16% - Å det er dyrt i lengden!!
                      MVH Eskil Moen

                      Comment


                      • #12
                        Dyrt med 16%? jeg kjører alle motorene mine på 15% konsekvent og synes det er greit nok. hvor langt ned går du i nitro til vanligt?
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #13
                          Nå skal det sies at jeg er fersk bak stikka, og at innkjøpene av fuel er det fadern som står for, men vi kjører på 5%. hans OS 40 starter med 5% på første kakk, uten priming eller noe anna "Luretriks".
                          MVH Eskil Moen

                          Comment


                          • #14
                            Er 50 sx'en en ringmotor? trodde det var ABC helt til den kom i posten, så ser jeg at det er ei svart stripe rundt sylinderen. er dette bare no ejuggel OS har lagt til for at det skal se kult ut, eller er motoren ring?
                            MVH Eskil Moen

                            Comment


                            • #15
                              50 sx er en ring motor OS Engines | Horizon Hobby RC Engines and Parts
                              What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                              Comment

                              Working...
                              X