Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dle 30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dle 30

    Hei har et problem med denne motoren DLE 30.Den gikk fint da jeg kjørte den i benken,men da jeg monterte den i flyet så var gnisten borte.Har prøvd med annet batteri men den er død,er det noen som har noe tips til meg?

  • #2
    Foruten å dobbeltsjekke alle koblingene lurer jeg på om du har fått ordentlig plugg til den? De fleste DLE leveres med en kinaplugg som er skikkelig dårlig. Men jeg ser at enkelte selgere reklamerer med at de leverer DLE 30 med ekte NGK-plugg...

    Ellers sjekkes:
    - plugghette (Kan være brudd i resistor og fjær)
    - jording
    - bryter

    mm
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei det er kinaplugg,har sjekka alle koblinger batteri direkte på men like dødt,kan jeg bruke teningsanleget til en spe 43cc på dene dle30 hvis det er det som har klika?

      Comment


      • #4
        Jeg våger ikke anbefale å prøve annen tenning. Kan selvsagt hende det går, men på mine MVVS`er vet jeg der kan være ymse tenningskurver inne i bildet avhengig av modell. Har settinger/programmering avhengig av pipe/potte-type etc. (Men det er vel for optimalisering, går nok på et vis uansett setting)

        Ville bare be deg sjekke at magneten som sensoren senser på sitter der den skal og ikke har ramla av under montasjen.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Jeg vet ikke hva slags batteri du bruker, men jeg ødela 3 tenninger på min motor (dl50) før jeg oppdaget at ubecen som regulerte ned spenningen fra et lipo-batteri var defekt...
          Remi A. Sørensen - 94877903
          Leder i Lofoten RC-Klubb

          Comment


          • #6
            Hei jeg bruker 6.0V 2400mAh NiMH.Prøvde 3 forsjelige i går ,skal gå en runde til i dag nå så får vi se.Evrntuel så får jeg bestile ny teningsdel.Men kommer dere på noe så tar jeg jerne imot tips.

            Comment


            • #7
              Da var feilen funnet,det var den ene pinen i kontakten til sensoren som hadde sklid til side,oppdaget det da jeg målte speningen på ledningene.

              Comment

              Working...
              X