Announcement

Collapse
No announcement yet.

MVVS 26GT Alternativt tenningsanlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MVVS 26GT Alternativt tenningsanlegg

    Har en MVVS 26GT motor med defekt tenningsanlegg.
    Lurte på om det er noen som har prøvd andre tenningsanlegg til denne motoren?
    Har tittet litt på anleggene til RCEXL men er usikker om de passer...
    Er det noen gode forslag der ute?
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

  • #2
    Hei Just engines har kanskje noe du kan bruke, de har også veldig lave frakt priser
    Ignition Systems – Just Engines
    Magnar Schou Olsen

    Comment


    • #3
      Du kan ganske sikkert bruke hva som helst av tenningsanlegg. Hobbycity har jo gunstige priser. Du kan råke ut for at magneten har feil polaritet, det fant jeg ut da jeg skulle bytte anlegg mellom en Mvvs og en Zdz.
      Bekkum hobby hadde noen originale Mvvs tenninger av den første sorten, som han solgte billig. Den som ser ut som en filmboks. Funker bra på min motor.

      Comment


      • #4
        Originally posted by LaSt View Post
        Du kan ganske sikkert bruke hva som helst av tenningsanlegg. Hobbycity har jo gunstige priser. Du kan råke ut for at magneten har feil polaritet, det fant jeg ut da jeg skulle bytte anlegg mellom en Mvvs og en Zdz.
        Bekkum hobby hadde noen originale Mvvs tenninger av den første sorten, som han solgte billig. Den som ser ut som en filmboks. Funker bra på min motor.
        Husker du hvor mye han tok for det tenningsanlegget?
        Har sendt en mail til Bekkum Hobby og spurt om de har.
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #5
          Tror det var 800,- dengang da. Det var før Kinavarene kom for fullt.

          Comment


          • #6
            Men er det noen som har erfaring med RCEXL tennings-systemet?
            Prisen er ikke avskrekkende akkurat..
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • #7
              Tenningsanlegg

              Heisan.
              Evolution Engines | Horizon Hobby RC Engines and Parts ser ut til å ha tenningsanlegg i flere varianter. MVVS solgt i USA heter som kjent Evolution.
              mvvs.nl - Dette nettstedet er til salgs! - mvvs Ressurser og informasjon er jo også en anerkjent forhandler av MVVS. Om han ikke har tenningsanlegget du trenger, skaffer han sikkert. Mannen svarer raskt om du sender en epost.

              mvh.: Jan Eirik.
              MVVS-fan.

              Comment


              • #8
                Man kan nok få f.eks ett rcexl anlegg til og funke på 26gt. Spørsmålet er om du har mulighet og evne til å mekke og gjøre om det som må til.
                Den orginale tenningen bruker jo 2 magneter. Rcexl bruker vel bare en? Er den ene av orginal magnetene rett plassert i forhold til ØD og rcexl? Må kanskje bruke rcexl pickup også? Er det greit og få montert denne på rett plass på mvvs motoren?

                Er du en "petrolhead" får du det nok til. Men ikke regn med noe plug and play.

                Lars.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Larsern View Post
                  Man kan nok få f.eks ett rcexl anlegg til og funke på 26gt. Spørsmålet er om du har mulighet og evne til å mekke og gjøre om det som må til.
                  Den orginale tenningen bruker jo 2 magneter. Rcexl bruker vel bare en? Er den ene av orginal magnetene rett plassert i forhold til ØD og rcexl? Må kanskje bruke rcexl pickup også? Er det greit og få montert denne på rett plass på mvvs motoren?

                  Er du en "petrolhead" får du det nok til. Men ikke regn med noe plug and play.

                  Lars.
                  Det er bare en magnet på mine MVVS motorer. Jeg har den "gamle" versjonen uten elokserte deler.
                  Ser på bilder at sensoren til RCEXL er veldig lik den til MVVS så kanskje den vil passe?
                  Er vel egentlig ikke en "petrolhead" akkurat. Dette er vel de eneste bensinmotorene jeg har hatt utenom gressklippern og snøfresern. Hehe!
                  Vet ikke om en RCEXL pickup ville passet på motoren min,håper jeg ville sluppet større modifikasjoner. Hadde hvertfall vært interessant å prøvd en slik tenning og sett om den funket...
                  Tror jeg sender en mail til RCEXL.COM og spør....
                  Stig-Arne Isaksen

                  Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                  Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                  Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                  Comment


                  • #10
                    Heia Norge...

                    www.leikvold.no/ har MVVS "an mass"...

                    Mvh Einar - med magnet som jorder...

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg fått mail fra RCEXL i kina og tenninga deres passer fint!
                      FLOTT!!! Da skal jeg få tak i en sånn og prøve!
                      Stig-Arne Isaksen

                      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                      Comment

                      Working...
                      X