Announcement

Collapse
No announcement yet.

Technofuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Technofuel

    Er det noen som har erfaring med bruk av en fuel som heter Technofuel (fransk) og som importeres av Hobbyco. Embalasjen sier ikke hvor mye olje den innholder, så jeg er litt skeptisk til dette. Det er heller ikke noe som sier om den syntetiske er iblandet litt ricin olje. Selv importøren kunne ikke gi noe svar på hvor mye olje eller hvilken type olje som er brukt. Vi har prøvd å overtale hobbyforhandleren her i byen til å ta inn norskprodusert fuel istedet, men har ikke nådd frem.

    Lars Erik
    Mvh
    Lars Erik Arntsen

  • #2
    Jeg vil helst ikke ha det. Har bl.a. kjøpt litt JeRo fuel. Men det er så mye enklere å gå ned på butikken å kjøpe enn å bestille på postordre. Hvis noen vil drive reklame kan de ta kontakt med Hobbysenteret i Mosjøen og prøve å overtale han til å ta inn andre merker.

    Lars Erik
    Mvh
    Lars Erik Arntsen

    Comment


    • #3
      Nå har jeg søk en masse på internet for å finne nå informasjon om denne fuelen(Technofuel). Jeg siterer fra en newsgruppe hos Google: "Technofuel. This fuel mark is well-known for its too low oil rate".....

      Det de sier er at fuelen er kjent for å ha et for lavt oljeinnhold

      I newsgruppen ble det flere ganger kommentert at fuelen inneholder lite olje. Det ble også nevnt at de selv tilførte noe olje og at de brukte den kun fordi den var billig.....

      Med andre ord så er dette ikke en fuel for mine motorer!

      <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: klausre den 2002-04-26 10:00 ]</font>

      Comment


      • #4
        Jeg har brukt svært mange typer fuel på mine 20 fly og ymse helikoptere siste 10 årene, men etter ejg byttet til M0odel racing fuel , så var det slutt på koksing og vedlikehold av motro, ingen rust i lagre heller, så jeg gir den fuelen topp karakter og vil aldri bruke noen annen heretter. Dette er samme kvalitet som den jeg selv blandet for noen år siden da jeg fikk tak i topp synt olje og metanol så vi fikk blandet til våre helikoptere.
        mvh Kjetil Sandal
        www.modellfly.no
        -----------------------------------------------------------------------
        Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

        Comment


        • #5
          Bruk Jero fuel. Det er billig og bra, du får tak i det i nesten alle butikker. Du slipper da å bestille 4-kanner av gangen.

          Redigert; p.g.a. bruk av store bokstaver.

          <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: klausre den 2002-09-09 09:39 ]</font>
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Angående Jero fuel.
            For en tid tilbake ville jeg sagt det samme, men etter å ha brukt denne fuelen i noe tid er jeg mer tvilende. Personlig kommer jeg nok aldri mer til å bruke Jero.
            Grunnen er at vi har klart å drepe lagrene i tre OS motorer på relativt kort tid. Alle motorene ble kjørt på Jero. En jeg snakket med for en ukes tid siden fortalte at hvis du silte Jerofuel i et kaffefilter ville du finne metallspon!

            Jeg vet ikke sannhetsgehalten i det siste utsagnet, men jeg er ikke i tvil om at denne fuelen beskytter for dårlig!

            - Richard Pleym

            Comment


            • #7
              Fuel / Jero fuel

              Jeg har brukt 4-takts fuel fra Jero uten problemer, jeg var veldig skeptisk da det har svirret rundt en del rykter om deres fuel, en annen ting dere som diskuterer Jero fuel, hvilken Jero fuel type tenker du/dere på som ødelegger motorer? Hvordan var motoren justert, hvilken plugg ble brukt,
              Hva med nitro, hvor stor kompresjon har motoren (kansje den skulle vært skimset litt?) Hvordan behandler du fuelen din, den er tross alt ganske hygroskopisk, dvs. trekker til seg vann, fuktighet i fulen betyr fakitisk at når fulen antenner øker forbrennings trykket, en slags form for vann injection. Husk at fuel bør opbevares på et tørt/mørkt(ikke sollys) og litt kjørlig
              Som sikkert mange vet bruker R/C bil gutta temp måler får å se hvor magert motoren går


              jeg har i lengere tid sverget til EEO fuel, en fuel jeg var veldig fornøyd med, jeg sier var fordi etter EEO sluttet å lage fuel selv, er det dukket opp endel problemer med den, Jeg har også forsøkt EEO Fuel med den "Nye" Superoil??? hva nå det er for en forskjeld på den gamle og den nye fuelen.
              Jeg finner fortsatt de samme "Snø flakene" som kommer ved lavere tempraturer(en type voks produkt), og lav tempratur det er vel kansje noe vi har nokk av her oppe i nord???
              Så til ALLE dere som lager fuel, slutt å bruke billig rå ståffer, jeg vet at i endel fuel typer blir dette benyttet.........

              I frustrasjon har noen i min klubb laget fuel selv av de beste og dyreste rå stoffene, det er feks. benyttet den beste metanolen som er å få tak i her i Norge (kjøpt av en Europa mester i motor-sport)

              Jeg vil også sitere fra en samtale med Oddgeir Leikvold (Leikvold dogfighters) på Gol, han bruker Jero Aerosave fuel , men ikke til inn-kjøring av motorer, fordi den smører alt for godt for at motoren skal "Slite seg til" !!!
              --
              Knut Dahl
              Getting High By Flying Low

              Comment

              Working...
              X