Unconfigured Ad

Collapse

Festing av potte

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Festing av potte

Hvordan sørger dere for at skruene som fester potta til motoren sitter skikkelig? Jeg har en Align OS91H der potta løsna til tross for loctite og god stramming. Jeg strammet pånytt mens den var varm, så det er vel håp om at den sitter bedre nå.

Jeg har hørt noe om varmebestandig silikon. Er det noen som bruker det?

Er det forresten kritisk å ha på pakning mellom motor og potte? Den forsvant i kampens hete (!).
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Det skal sitte sprengskiver på skruene. Locktite har ingen misjon pga varmen.
    Noen setter på lengre bolter og sikrer med mutter på baksiden. Krever gjerne at du sliper litt sånn at muttrene får et rett anlegg.
    Du kan legge et tynt lag med epoxy lim der pakningen var.
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Ja, det sitter sprengskiver der. Når jeg tenker etter, er det vel en riktig og en feil vei skivene kan sitte?

Comment

• ehaga
        • Feb 2005
        • 1173

Beste er å legge på Aralditt (Epoxy-lim). Legg et tynt lag på pottas kant mot motoren. Det fine med Epoxy-limet er at det smelter og blir helt tett. I tillegg legger det seg litt i skruene. Det går ikke opp.

Men i tillegg er det ikke veldig vanskelig å få av når du skal ha det av.
        - Erik -

------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Som flere andre svarer her: Epoxy løser jobben! Erstatt pakningen med ett tynt lag Epoxy og pass på at du "søler" litt ekstra på boltene også.

Ikke bruk silikon. Glødeplugger og rester av silikon er en dårlig kombinasjon som reduserer levetiden på pluggen.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• Birdi
            • Oct 2006
            • 67

Hei. Tror ikke det er skruene som er problemet, men det at du har vibrasjoner i motoren som får potta til å løsne (går ut i fra at det er et helikopter)..
            Er det mye skum i tanken?
            Hvis ja, så betyr det at det er vibrasjoner.
            Go helg..

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Det er helikopter ja! (T-Rex 700 LE).

Jeg skal sjekke om det er skum i tanken. Jeg har bare kjørt en tank på den, så jeg har ikke fått tunet motoren enda.

Comment

• Øyvind M
                • Oct 2008
                • 837

jotto, sjekk på helifreak. jeg kom hvertfall over mange forslag når jeg surfet gjennom trex 600 forumet her om dagen. noen som brukte ekstra skruer osv osv. mye rart hos de amerikanerne

obamaramadrama!
                dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

Comment

Working...