Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan få fuel i slangene??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilroy
    • Nov 2007
    • 27

Hvordan få fuel i slangene??

Har nettopp kjøpt en 52 Motor til min "Arising Star" Trainer, motoren må jo kjøres inn osv, men hvordan får eg fylt slangene med fuel?. Den ene slangen skal jo til forgasseren(den som går til loddet inne i tanken) og den andre slangen skal jo til potten.

Takk for alle gode svar!
    Alt som går opp... kommer garantert ned igjen! spørsmålet er om du koste hele plassen etterpå :-S
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Tett forgasseren med tommelen, og vri propellen tre-fire-fem ganger baklengs, da ser du at fuelen blir sugd inn. Dette kalles å prime motoren. Dette gjøres selvsagt uten at gløderen er koblet på.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• kilroy
      • Nov 2007
      • 27

Noe spesielt eg bør tenke på den første gangen eg starter motoren, bortsett fra fet blanding?
      Alt som går opp... kommer garantert ned igjen! spørsmålet er om du koste hele plassen etterpå :-S

Comment

• bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

Følg bruksanvisningen når du kjører den inn. Ikke hør på gamlekara! De som har laget den vet stort sett alltid best. Sørg for at flyet er festet godt til ett eller annet, og pass lanken
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

Comment

• obelix
          • Mar 2004
          • 471

Og kommer du ikke til forgasseren så er det å holde for potta et godt triks også )
          Oi en perfekt landing

Comment

Working...