Unconfigured Ad

Collapse

Ys 110

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Ys 110

Har gått til innkjøp av en nr 2 modell for sesongen 2010 og i den sitter det en YS 110. Jeg er ikke så veldig dreven på 4 takter og før jeg starter opp og flyr så vil jeg gjerne ha noen gode tips fra dere som kan YS.

Oppstartsprossedyre, vedlikehold, type plugger, propell med mer som kan være aktuelt å vite. Vet at man må kjøre motoren på minst 20/20 og det går greit for jeg shimser bare RX140 så jeg kan bruke samme fuel på begge to. Tenkte kanskje å gå for Rapicon fuel siden 20/20 er relativ dyr fuel - er det noen som har noen andre forslag?

På forhånd takk for hjelpen
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro
  • Karl H.
    • Mar 2006
    • 1452

Her finner du manualer for YS. http://www.yspartsandservice.com/
    Hvis du følger manualen går det sikkert bra.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Syntes den krevde mye slåing for å komme i gang i blant. Eneste motoren jeg gjerne skulle hatt starter til i hele karrieren min.
      Ellers så fløy jeg noen tanker med 30% nitro, og det ga merkbart bedre effekt enn 20/20 som jeg normalt brukte. Grom motor, selv om det var glow
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• JarKri
        • Jun 2002
        • 158

Ys 110

Velkommen i YS-klubben. APC 14x10 er vel den propellen som passer best til pattern. Muligens 15x10 hvis du kjører med 30% nitro. Jeg har alltid brukt starter til denne motoren. Den kan være litt sint på fingrene....

Jaran
        Jaran

Comment

• Birdi
          • Oct 2006
          • 67

Ys 110..

Hei
          Du finner mye på nettet om YS motorer og hva de forskjellige typene har som særegenheter)
          Ellers gjelder det med rett type fuel, ikke leane motoren for mye (det hører du, men det kan være for sent), og etter flyving bør den kjøres tom for fuel særlig hvis den blir stående lenge.
          Fantastisk kraftig motor men den må brukes rett, ellers blir det plagsomt.
          Lykke til

Comment

• caravelle
            • Jan 2004
            • 78

Kanskje viktig at du primer den med full gass da starter den på null komma niks. Ys bruker ett trykksystem så det er viktig å få trykket litt opp før du starter. Plugg? vel OS firetakt plugg . Når den er startet la den kjøre litt før du gasser på , trykket bygger seg opp etterhvert. Den kan slå tilbake noe helt jævlig så pass på småfingrene ..heheh
            Tom Jonny Pettersen
            http://www.bodomfk.no

Comment

• Jon Wold
              • Sep 2002
              • 949

Hva slags fly er det du har fått tak i nå Espen?
              MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Superstar40
                • Dec 2002
                • 1667

en CA Matrix - ferdig rigga med YS 110
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro