Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Noen som har tips om start av motor på vinterstid? Jeg var ute i romjulen for å fly sjøfly på nysnøen, men fikk ikke så mye som et lite host ut av motoren. Er det noen grense for hvor kaldt det kan være for å få start? Det var vel rundt 7 minus den dagen jeg var ute. Bruker 15/15 fuel og motoren er en Thunder Tiger .75 FS
Brukte starter og tre forskjellige fulladede glødere.
Ta med deg en liten propanbrenner til å varme motoren før start. Ikke overdriv, bare lunk den opp litt. Konsentrer deg om topplokket da det har størst overflate mot forbrenningskammeret.
Det er også nødvendig å fete opp blandingsnålene, og hvis det er riktig kaldt tette noen kjøleribber med alu-tape.
Eller kaffe te varmtvann virker oxo. allt du trenger er litt lunk
Jepp, dette fungerer helt glimrende. Jeg hadde alltid med meg en termos med varmt vann om vinteren da jeg fløy med fuel. Nå er det elektro som gjelder på de små modellene mine. Det starter alltid. Termosen er byttet ut til en kjølebag med en flaske varmt vann for å holde lipo batteriene varme
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment