Ser at Elefun har 2 typer 30 % nitro fuel - en for fly og en for helikopter. Hva vil være best av de to til en YS 110 motor?
Unconfigured Ad
Collapse
Rapicon fuel - 30% nitro
Collapse
X
-
Rapicon fuel - 30% nitro
Tags: None -
Takk for innspill - YS er 4takter med ekstrem ytelse - les Ferrari og skal ikke ha mindre en 20% olje - det vet jeg. Spørsmålet mitt var om det er forskjell mellom heli og fly fuel fra Rapicon. Minste anbefalte nitro for YS er 20% og har blitt anbefalt 30 pga større propell - les 14x10.Comment
-
Jeg stusset også på det men jeg tror det er samme fuel. Om det faktisk er forskjell så ville jeg tatt flyversjonen, Rapicon vet sikkert hva de driver med.
NB! Aldri sammenligne Saito og YS
Bruk 30% nitro, 20% olje og KUN syntetisk. Du er safe med Rapicon. YS bruker en del fuel på en tur så kjøp gjerne ei kasse.MVH
Jon Gunnar WoldComment
-
Flyfuelen er grønn, heli er rød. Heli har en oljetype som ryker litt mindre. Har ikke merket noe forskjell på 30% fly og 30% heli ytelsesmessig. Grunnen er kanskje at rødt er mer synlig i en helitank, og at man ønsker en oljetype som ryker litt mindre, (low smoke eller LS som det står i betgnelsen) da helier som hovrer på topp turtall produserer veldig mye røyk.Med vennlig hilsen
Johannes Gjessing GMFK
|| JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment