Unconfigured Ad

Collapse

Justering av bensinmotor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opa
    • Jan 2007
    • 717

Har vært ute en tur nå, og startet vidunderet den startet med en gang, som vanlig, og throttlet med en gang, som ikke er fult så vanlig

Jeg minsket elektrodeåpningen på pluggen, og vips: 0 problemer Kjører NGK CMR7H mener jeg (samme som FG-bilene med zenoah-motor)

Hadde og på en 16x8 propell, den throttler mye raskere, og virker som at det er mere trøkk nå, så nå er det bare og lade opp, og fly hele helga!
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

Comment

• arvid
      • Nov 2006
      • 1547

fint det ordnet seg

Comment

• Larsern
        • Sep 2007
        • 756

Originally posted by opa
        Dette er det andre flyet motoren er i, og fortsatt med samme problemet.. og det har vært demping (skumgummi) mellom anlegget og motorbukk i begge flyene.

Falskluft skal egentlig ikke skje nå, da jeg nettopp har byttet innsugspakning, og motoren har ikke gått så fryktelig mye enda (Kanskje 2-3 timer) så tror nok det er noe med innstillingene av gasseren, og kan stemme at den går litt rikt på tomgang. Men jeg tør ikke skru på den, for det har jeg allerede brukt noen timer på, og den har aldri vært så god som nå
        Bra du fant ut av det! Som jeg skrev så hørtes det mest ut som tenningsfusk også.

Og ang. falskluft, så er det ikke bare dårlig innsugspakning som kan gjøre at motoren drar falskluft. Veivhuset er delt i to og der kan det være utett, mellom sylinder og veivhus er det og muligheter for falskluft og ikke minst innom prophubben der veiva kommer ut av motoren.
        Tingen med kinamotorer er at hvis det er noe galt med de, så er det gjerne fra fabrikk. Gangtid har sjeldent noe med saken og gjøre.

Lars.

Comment

• opa
          • Jan 2007
          • 717

Da har jeg lært noe nytt i dag og Takker! Og takker for all hjelp!
          Joakim L. T. 94-Modell
          ---------------------------------------------------
          Aeroworks - Extra 300
          Extreme Flight - Yak 54E Profile
          Crrc-Pro GF26I
          EG - Yak 54 26cc
          Kyosho - Edge 540 .50
          C Goldberg - Cub med flottører
          OMP - Katana V2

those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

Comment

Working...