Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tennings magneter på hub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tennings magneter på hub

    Hei.

    Holder på med en 150-3w, skifte hub og litt sånn forskjellig. Saken er at det er 2 magneter og etter at jeg hadde flytta dem over fra den gamle hub`en kom tanken på om det var "nordpol" og "sørpol". Sjekka med et kompass og selvfølgelig var de jo ulike, nå vet jeg jo ikke hvem av de som skal være først. Håper det er noen der ute som vet hvilken magnet som skal passere tennings sensoren først.

    Mvh ToreG.

  • #2
    Originally posted by ToreG View Post
    Hei.

    Holder på med en 150-3w, skifte hub og litt sånn forskjellig. Saken er at det er 2 magneter og etter at jeg hadde flytta dem over fra den gamle hub`en kom tanken på om det var "nordpol" og "sørpol". Sjekka med et kompass og selvfølgelig var de jo ulike, nå vet jeg jo ikke hvem av de som skal være først. Håper det er noen der ute som vet hvilken magnet som skal passere tennings sensoren først.

    Mvh ToreG.
    Regner med at de har farge koding. I så fall så skal den "grønne" passere sensoren før den "røde"

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Nei de var helt like uten fargekoding, så jeg finner bare ut hvem som er nord og sørpol med et kompass.

      Comment


      • #4
        Originally posted by ToreG View Post
        Nei de var helt like uten fargekoding, så jeg finner bare ut hvem som er nord og sørpol med et kompass.

        Ok. Kan sjekke etterpå med kompass på et par av mine 3w for å sjekke at det er likt der.
        Poster svar om ikke så lenge

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Sjekket 3 stk CS motorer med ILS tenning. På alle 3 så passerer "Nord" magneten sensoren før "Sør" magneten passerer

          Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

          Comment


          • #6
            Takker så mye da er det vel bare å knuse de for å få dem ut igjen og bestille nye magneter, de hadde selvfølgelig blitt bytta om.

            Mvh ToreG

            Comment


            • #7
              Originally posted by ToreG View Post
              Takker så mye da er det vel bare å knuse de for å få dem ut igjen og bestille nye magneter, de hadde selvfølgelig blitt bytta om.

              Mvh ToreG
              Æsj a meg... Det er jo noe drit....

              mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment

              Working...
              X