Announcement

Collapse
No announcement yet.

kulelager til bensin motor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kulelager til bensin motor.

    Hei.

    Holder på å plukke litt på en 3w, det hele starta med en rasert hub etter en propell som tok av. Etter jeg hadde tersjet av hub,en så jeg at det blåste bobler ut av front lager når det ble litt trykk i veiva. Syns motoren virka veldig ustabil i drift også, noe den vil bli om den trekker inn litt falskluft. Så motoren ble like godt delt, ser at 3w bruker NTN lager i sine motorer. Lukka lager med LU merke på tettninga. Har søkt på nett og funnet ut at Lu står for kontakt tettning, samme som 2RS på SKF sine lager. Det jeg lurer på er om tettninga er vanlig gummi som på SKF eller om det kan være en som er spesiellt bestandig mot bensindamp ol??. Ble ikke direkte imponert av toleransene i motoren veiv og innerring på frontlager hadde begynt å rotere og på resten av lagrene var det brukt myyye locktite på ytterringene.

    Mvh ToreG.

  • #2
    Hei, jeg husker ikke benevnelsen på lagerene jeg kjøpte sist til bensinmotor men tettingen var blå av farve. Jeg er temmelig sikker på at disse tettingene er oljebestandig uansett. Jeg handler mine lagere hos industrifokus på brobekk tlf 23 37 46 60 De har skikkelig peiling på dette.
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      Ja tror det er en standard tettning og at det skulle gå å bruke SKF sine lager. Grunnen til at jeg har lyst å bruke SKF er at jeg er vekke på jobb og ikke får tak i andre typer før jeg kommer hjem.

      Comment


      • #4
        Jeg bruker SKF-lager på 3W-motor. Fungerer helt fint.
        Du trenger Loctite lagermonteringslim/låsing. Nr 638. (finnes flere typer avhengig av toleranser)
        Trond Dullerud
        Trondheim Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Tidligere Industrisenteret i Oslo som lå på Bryn har nå flytta sammen med AEO som ligger i Knud Bryns veg 5... Dem har FAG / INA lager, samme kvalitet som SKF men rimeligere, har brukt dem til andre prosjekter og det er en service uten like, og nå når dem har slått seg sammen med AEO så er det Festo deler i samme butikk for dem som trenger det..
          Per Reidar Bremseth



          Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
          PA BadBoy med sc70fs
          Seagull Harrier46 med os 70fs
          pluss litt depron da..


          Alt som går opp kommer før eller siden ned....

          Comment


          • #6
            Hvis du skal ha nye lager kan det være lurt å kontakt Abra i Trondheim. De kan litt av hvert på det feltet.
            Olav Moe

            -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

            Innholdet i min hangar, sånn ca

            Comment

            Working...
            X