Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLE canister/bend

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLE canister/bend

    Har noen erfaring med med DLE canistere samt manifolder?
    Sammenliknet med "anerkjente" merker så er de en god del billigere, og jeg lurer på om de er verdt prisen. Støydemping og effektøkning/tap er også viktig i valg av kjøp.
    Har tenkt å bruke disse på en DLE 111 eller TMM 106 motor, har ikke bestemt meg for hvilken ennå. Noen som har prøvd TMM'en?

    Arvid

  • #2
    Spørs hva en er ute etter?

    Originally posted by Arvidjr View Post
    Har noen erfaring med med DLE canistere samt manifolder?
    Sammenliknet med "anerkjente" merker så er de en god del billigere, og jeg lurer på om de er verdt prisen. Støydemping og effektøkning/tap er også viktig i valg av kjøp.
    Har tenkt å bruke disse på en DLE 111 eller TMM 106 motor, har ikke bestemt meg for hvilken ennå. Noen som har prøvd TMM'en?

    Arvid
    På min Extreme Flight Yak54 (DLE55) har jeg Krumchied canister som anbefales om man vil ha behagelig støy/silence og noe mer effekt. KS er kjent for lav decibel og har kvalitetscanistere men bakdelen er at de er dyre. KS leverer også universalcanistere, bend, rustfrie ståldeler som er justerbare for rett vinkel før en sølvlodder de sammen..
    Mvh.
    Rolv Leirro

    Comment


    • #3
      Originally posted by Arvidjr View Post
      Har noen erfaring med med DLE canistere samt manifolder?
      Sammenliknet med "anerkjente" merker så er de en god del billigere, og jeg lurer på om de er verdt prisen. Støydemping og effektøkning/tap er også viktig i valg av kjøp.
      Har tenkt å bruke disse på en DLE 111 eller TMM 106 motor, har ikke bestemt meg for hvilken ennå. Noen som har prøvd TMM'en?

      Arvid
      På min 2,6 meter Yak (DLE111) måtte jeg bruke DA sine bend/manifold nr. 5575
      De orginale bend var altfor side - nesten så en kunne montere canister under buken
      men her brukte jeg de canistere som fulgte med motoren. Anbefaler ikke felexibend
      over lengre områder som "gror" fort full av sort/olje i buene.
      Mvh.
      Rolv Leirro

      Comment


      • #4
        Hvilket fly?

        Originally posted by Arvidjr View Post
        Har noen erfaring med med DLE canistere samt manifolder?
        Sammenliknet med "anerkjente" merker så er de en god del billigere, og jeg lurer på om de er verdt prisen. Støydemping og effektøkning/tap er også viktig i valg av kjøp.
        Har tenkt å bruke disse på en DLE 111 eller TMM 106 motor, har ikke bestemt meg for hvilken ennå. Noen som har prøvd TMM'en?

        Arvid
        Har ikke sett eller testet TMM men jeg har testet DLE111. Den drar noe så vanvittig med 28x10 propell at det kiler i stortåa. Lettstartet og potent som en gepard..og med en tomgang
        en skal lete lenge etter.
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment


        • #5
          Hei raptor

          Har bestilt en Pilot Sbach som kommer i mars engang.
          Kansje noen som har dette flyet kan fortelle meg hvor mye dropp bendene må ha?
          Ifølge leverandør måtte bendet ha et dropp på ca. 90 mm, vet ikke hvor mye dropp DLE-bendet har jeg. De har heller ikke flexibend. DLE er vel aluminium?
          Hvor mye "bråker" DLE-pottene dine i forhold til KS'ene?

          Har lest litt om TMM-motoren og den får bra kritikker så langt, men er vel litt for ny til at man kan si hvordan den er ennå. Den er noe lettere enn DLE 111, og det syntest jeg var positivt, men hvis DLE'en er mye sterkere så blir det vel så jeg går for den.

          Comment


          • #6
            Venter på en Sbach jeg og. Skal ha en DLE-111 i den.
            Krumscheid selger noen rør de kaller L-bend, tenkte å kappe disse til riktig lengde, lodde på flenser og bruke de som headere.

            Startseite - Metallwaren Krumscheid
            Attached Files
            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

            Comment


            • #7
              Hei jstn

              Ser ut som en bra løsning det, ikke så avskrekkende dyrt heller.
              Tenker du KS potter også? 86 v-5 eller 88 v5? Vet du hvor stor tunellen i flyet er?

              Arvid

              Comment


              • #8
                Nei, syns ikke det er noen upris
                Tunnelen er 80mm høy.
                Jeg kommer til å bruke 86 VS-5 R og 86 VS-5 L. Dimmen på disse er 65mm, så da er det litt rom rundt de.

                Her er en monteringstråd fra utlandet, mange poster, men mye nyttig info:
                Pilot RC Sbach 342 100cc build thread - FlyingGiants
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #9
                  86-serien er 60 mm i dia. 88-serien er 65mm dia., men det spiller vel ingen rolle.
                  Er det noe forskjell på støynivået på disse to?
                  Vet noen om støynivået på KS i forhold til 3W canisterne?

                  Arvid

                  Comment

                  Working...
                  X