Unconfigured Ad

Collapse

Problemer med ny SC25A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • troasb
    • Dec 2008
    • 591

Problemer med ny SC25A

Jeg har problemer med å starte denne. Den har som regel startet og gått et par turer, så har det vært umulig. Den tenner og tenner men starter ikke.

I dag brukte jeg en starter, men det hjalp heller ikke. Ikke før jeg forsøkte å starte på full gass, da kom den og gikk fint fra tomgang og opp. Hva er dette? Er tomgangen for lean? Jeg synes ikke det er allverdens gassrespons og har nok skrudd den noe inn.

Man kan kanskje ikke forvente allverdens gassrespons av en slik motor?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper
  • johanngj
    • Nov 2007
    • 533

Ny plugg, og fersk fuel. Ville ikke tuklet med nålene hvis alt funket fint før. Bytter alltid plugg etter endt innkjøring.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Superstar40
      • Dec 2002
      • 1667

Hvis motoren er ny så kan det være så enkelt at den trenger mer innkjøring. Noen motorer starter enklest på full throttle selv om det ikke står i instruksjonsboka eller er det mest smarte å gjøre fra sikkerhetshensyn.

Prøv 2-3 klikk ut på hoveddysa - kan være litt mager her og hvis den er treg på gassresponsen - dør litt ut, så er tomgangsinnstillingen litt mager. Hoster den og spytter fuel før gassen kommer så er den litt rik på tomgangsnålen. Når du justerer tomgangsnålen så juster aldri mer en 10 - 25 % av en omdreining av gangen. Test så med nesa opp, synker turtallet er den for mager, øker turtallet er den litt for rik og skjer det ingenting så er den passe.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• troasb
        • Dec 2008
        • 591

Originally posted by johanngj
        Ny plugg, og fersk fuel. Ville ikke tuklet med nålene hvis alt funket fint før. Bytter alltid plugg etter endt innkjøring.
        Takk for det, byttet plugg, men det hjalp ikke. Fuelen er fersk. Men nå har motoren bare gått ca 2-3 liter, så den trenger nok mer innkjøring. Ikke noe problem å starte på full gass, må bare dra med meg starter og batteri!
        Futaba T8FG-S

Comment

• troasb
          • Dec 2008
          • 591

Originally posted by Superstar40
          Hvis motoren er ny så kan det være så enkelt at den trenger mer innkjøring. Noen motorer starter enklest på full throttle selv om det ikke står i instruksjonsboka eller er det mest smarte å gjøre fra sikkerhetshensyn.

Prøv 2-3 klikk ut på hoveddysa - kan være litt mager her og hvis den er treg på gassresponsen - dør litt ut, så er tomgangsinnstillingen litt mager. Hoster den og spytter fuel før gassen kommer så er den litt rik på tomgangsnålen. Når du justerer tomgangsnålen så juster aldri mer en 10 - 25 % av en omdreining av gangen. Test så med nesa opp, synker turtallet er den for mager, øker turtallet er den litt for rik og skjer det ingenting så er den passe.
          Takk for det.
          Jepp, jeg tror du har rett i det at den trenger mer innkjøring. Hoveddysa er under kontroll, noe på den rike siden. Den hoster og spytter og tenner og tenner men vil ikke gå ved håndstart. Så jeg har forsøkt å skru tomgangsdysa noe inn, men det hjalp ikke. Nese ned og opp er også under kontroll. Så jeg får nok bare fortsette som nå, å dra med meg starter og batteri og starte på full gass til den er skikkelig innkjørt.
          Futaba T8FG-S

Comment

Working...