Har nå fått en meget flott bensintank til 30% yak`n min. Jeg brukte en flaske fra vaskerommet til kjerringa, type Softlan aroma tøymykner. denne er litt rektangulær og flat, 7,5 dl.Flasken er veldig tynn i godset, men jeg har foretatt x antall dropptester med full flaske og halvfull flaske. kan bli deformert, men "umulig" og få hull på uten verktøy.
Lot den stå med bensin i en uke uten noe lekasje i kork.
Flasken kan fåes i forskjellig farge også,for den jålete
og er gjennomsiktig.
Jeg hadde noen rørnipler med gjenger liggene som jeg brukte, en som hadde slange tilkobling i begge ender som jeg skrudde i korken til klunk, og to med slange tilkobling i en ende, som jeg skrudde i på den ene flatsiden av flaska, som da ble toppen av tanken.
Dette er veldig enkelt og slipper plunder med å få disse orginale bensintank korkene til å holde seg tett.
Tanken har nå sittet i flyet noen turer og funker helt topp.
Sitter på hytta og har desverre ikke bilde av tanken, skal se hva jeg får til etter påske.
Det som jeg trenger litt hjelp til nå er: hvor får jeg tak i slike nippler med slangetilkobling i begge ender? Elefun har trykknipler men kun med slangetilkobling i en ende.
Skal ha en tank i en nyanskaffet ultimate og tenkte å lage maken, men sliter med å finne slike nippler.
Lot den stå med bensin i en uke uten noe lekasje i kork.
Flasken kan fåes i forskjellig farge også,for den jålete

Jeg hadde noen rørnipler med gjenger liggene som jeg brukte, en som hadde slange tilkobling i begge ender som jeg skrudde i korken til klunk, og to med slange tilkobling i en ende, som jeg skrudde i på den ene flatsiden av flaska, som da ble toppen av tanken.
Dette er veldig enkelt og slipper plunder med å få disse orginale bensintank korkene til å holde seg tett.
Tanken har nå sittet i flyet noen turer og funker helt topp.
Sitter på hytta og har desverre ikke bilde av tanken, skal se hva jeg får til etter påske.
Det som jeg trenger litt hjelp til nå er: hvor får jeg tak i slike nippler med slangetilkobling i begge ender? Elefun har trykknipler men kun med slangetilkobling i en ende.
Skal ha en tank i en nyanskaffet ultimate og tenkte å lage maken, men sliter med å finne slike nippler.
Comment