Unconfigured Ad

Collapse

Seagull super decathlon motorvalg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10t
    • Oct 2008
    • 65

Seagull super decathlon motorvalg

Noen som har erfaring med denne modellen? Har handla meg en sånn 120 size. Lurer på om det vil bli alt for overkill med en asp 180 4t. Og eventuelt hvordan er fuelforbruket på en sånn motor??
  • Ruduz
    • Jul 2005
    • 847

Heisann,,

Har mekka opp en slik modell (2meter) for en kompis. Det som fulgte med der, var en SC 108 2-takt. Hvis valget skal være 2-takt, er den PERFEKT vil jeg si. Akkurat passe med power. Hvis du skal ha 4-takt, er 120 4 takter et fint valg.

Fikk lov til å teste "hva den var god for", jeg klarte ikke å ødelegge flyet i lufta i alle fall. En fin modell i lufta med kjempegode flyegenskaper... Gled deg!
    All you need is love

Comment

• Husquarna
      • Mar 2008
      • 69

Hei! Jeg har hatt en sånn model, den satte jeg SC120 4T i. Det var motor nok i masse vis nesten litt for mye. Saito 100 tenker jeg hadde vert fint.
      Kay Arne Olsen

Comment

• 10t
        • Oct 2008
        • 65

Høres lovende ut dette Grunnen til att jeg tenkte på 180 4t. Var egentlig mest pga lyden. Må da være ganske grov vil jeg tro? Men en annen ting er att jeg ikke gidder det om den har ett forbruk på linje med en 90 size heli!!!

Comment

• Husquarna
          • Mar 2008
          • 69

180 hadde nok vert gromt det. Har forresten en kompis som flyr sin model med OS91 4t . den fungerer meget bra den og! Du drar mange fordeler av og bygge den lett. 180en er bly tung.
          Kay Arne Olsen

Comment

• Ruduz
            • Jul 2005
            • 847

Tror jeg ville ha droppet 180, dreiemomentet blir vel for meget. Har sett 60 sizen med 91 4takt, det gikk ikke bra Men vet ikke om det kan sammenliknes.

Her er forresten en kul video av Seagull Decathlon med Saito 28
            All you need is love

Comment

• 10t
              • Oct 2008
              • 65

Var ikke så himla stor forskjell på vekta. Det di er oppgjitt til iallefall
              180 = 1442 gram
              120 = 1317 gram
              Men får vell bare ta til fornuften å droppe 180 i denne maskinenen tenker jeg.

Comment

Working...