Announcement

Collapse
No announcement yet.

TGS Propeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TGS Propeller

    Hei!
    Jeg kjøpte med meg noen av disse på siste ordre fra HK. De var beregnet til en 25 motor, men jeg lurer på om disser egentlig bare er beregnet på elektro da de virker noe spinkle og foringer medfølger?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

  • #2
    De tgs propellene jeg fant på siden til hobbycity er merket med en E etter størrelse eks. 10x6E og den E`n står vel for elektro vil jeg tro.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Originally posted by tyor View Post
      De tgs propellene jeg fant på siden til hobbycity er merket med en E etter størrelse eks. 10x6E og den E`n står vel for elektro vil jeg tro.
      Riktig, det var synd, da kan jeg jo bare legge dem på loftet til jeg kanskje får bruk for dem. Andre propeller jeg har kjøpt har det stått tydelig på dem at de er kun til elektro. Det gjør det ikke på disse. Vel jeg kan jo prøve og holde hodet langt unna!
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #4
        Ville ikke prøvd de på glow motor. blir bra fart på ett propellblad om det løsner med ett turtall på nermere 10000rpm
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Ang turtall så er vel det like høyt på el.
          f.eks en motor på 1000Kv og 3s batt på 11,1v vil vel kunne oppnå ett turtall på 11100 ? 4s= 14800 osv
          Kv verdi er vel omdreining pr volt drift spenning?
          Er det ikke andre ting som spiller inn om en propell er beregnet til el eller fuel/bensin?
          Eller tar jeg feil?
          T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
          Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
          GS Storm CL1 Pro
          CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
          Multiplex Funjet
          Reichard proxima II
          ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

          Comment


          • #6
            kv tallet på en el motor er jo ubelastet. dvs uten propell så det blir jo en del lavere med propell. men er vel ikke turtallet som er det største problemet nei. er vel vibrasjoner. men tenkte bare på hva som kunne skje hvis den røyk på full gass.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by tyor View Post
              kv tallet på en el motor er jo ubelastet. dvs uten propell så det blir jo en del lavere med propell. men er vel ikke turtallet som er det største problemet nei. er vel vibrasjoner. men tenkte bare på hva som kunne skje hvis den røyk på full gass.
              Nei, jeg har nå pensjonert mine TGS propeller til nødstilfeller med glow. Men de virker rimelig solide rundt senter, og jeg tror ikke de er særlig farlige å bruke på glow.
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

              Comment

              Working...
              X