Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 blader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3 blader

    Har en 50 ccm bensin motor, å vurderer å bruke en 3 blader. Hvilken størrelse bør en bruke?

  • #2
    20x10 - 22x8 omtrent. Usikker på om den klarer 22x8?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Nå er det slik at det finnes ganske mange forskjellige 50cc motorer og velge mellom. Noen er veldig slappe, andre er spreke. Det finnes også endel forskjellige fly. Flystil er også en faktor.
      Det er alltid en fordel og komme med så mye info som mulig. Dette gjør det betydelig lettere og svare på spørsmålene som stilles.

      Lars.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Larsern View Post
        Nå er det slik at det finnes ganske mange forskjellige 50cc motorer og velge mellom. Noen er veldig slappe, andre er spreke. Det finnes også endel forskjellige fly. Flystil er også en faktor.
        Det er alltid en fordel og komme med så mye info som mulig. Dette gjør det betydelig lettere og svare på spørsmålene som stilles.

        Lars.
        Har en DL motor som skal tilbake i en Extra 260 30% fra DS-Model

        Comment


        • #5
          Leste nettopp på FG om at en går ned 10% på diam. og 10% opp i pitch i forhold til den tobladeren man bruker på motoren til vanlig som en liten tommelfingerregel.

          DL50 trives vel godt med 23x8 2b i akrofly, så i følge den regla så er det vel + - 20x10 3b som blir nærmest.

          Uansett hvordan man går frem vil man vel som regel miste litt futt med 3b propeller.

          Lars.

          Comment


          • #6
            jeg har en biela 20-10 treblader på min dl50. Funker fett det.Har nå montert tuned pipe i min edge540 AW.Skal teste Biela 24-8 ,23-10 og trebladeren.Legger ut data når har gjort det.For min del er det nesten ikke merkbart forskjell på to og tre blader.....
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

            Comment


            • #7
              Engel carbon 22x10 treblada er et meget bra alternativ ,støysvak og drar som et uvær med min Sukhoi 2,2 m og DA 50...
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment

              Working...
              X