Har et problem med min mvvs 26, denne dør sakte men sikkert ut når den kommer i lufta. Den stopper ikke monentant men mister mer og mer kraft til den stopper etter 1-2 min med rolig flyging. Det som er rart er at på bakken går den som et uvær en hel tank uten et feilslag.
Noen som har tips hva det kan være?
Har prøvd og justerert forgasser frem og tilbake, prøvd en annen forgasser, lufting på tanken er ikke blokkert, bensinslager er byttet, klunk sjekket, ny tennplugg osv.
Denne motoren begynner å gi meg grå hår, og jeg har konkludert med at motoren har høydeskrekk!
Kan legge til at motoren har orginal tunepipe og bend, kjøpte denne motoren brukt og i følge selger var den ikke mye brukt. motoren ble plukket ned for inspeksjon før den ble montert i flyet og den kan ikke ha gått mange tankene med bensin. Den har gått 3 tanker på bakken etter jeg monterte den i flyet, den starter på første eller andre flipp etter priming og throttler fint fra tomgang til toppturtall. med apc 16x12 har jeg 7500 rpm på bakken.
Tips mottas med takk, det frister med glow konvertering for øyeblikket.
Noen som har tips hva det kan være?
Har prøvd og justerert forgasser frem og tilbake, prøvd en annen forgasser, lufting på tanken er ikke blokkert, bensinslager er byttet, klunk sjekket, ny tennplugg osv.
Denne motoren begynner å gi meg grå hår, og jeg har konkludert med at motoren har høydeskrekk!
Kan legge til at motoren har orginal tunepipe og bend, kjøpte denne motoren brukt og i følge selger var den ikke mye brukt. motoren ble plukket ned for inspeksjon før den ble montert i flyet og den kan ikke ha gått mange tankene med bensin. Den har gått 3 tanker på bakken etter jeg monterte den i flyet, den starter på første eller andre flipp etter priming og throttler fint fra tomgang til toppturtall. med apc 16x12 har jeg 7500 rpm på bakken.
Tips mottas med takk, det frister med glow konvertering for øyeblikket.
Comment