Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mvvs 26 bensin med høydeskrekk!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mvvs 26 bensin med høydeskrekk!!

    Har et problem med min mvvs 26, denne dør sakte men sikkert ut når den kommer i lufta. Den stopper ikke monentant men mister mer og mer kraft til den stopper etter 1-2 min med rolig flyging. Det som er rart er at på bakken går den som et uvær en hel tank uten et feilslag.

    Noen som har tips hva det kan være?

    Har prøvd og justerert forgasser frem og tilbake, prøvd en annen forgasser, lufting på tanken er ikke blokkert, bensinslager er byttet, klunk sjekket, ny tennplugg osv.
    Denne motoren begynner å gi meg grå hår, og jeg har konkludert med at motoren har høydeskrekk!

    Kan legge til at motoren har orginal tunepipe og bend, kjøpte denne motoren brukt og i følge selger var den ikke mye brukt. motoren ble plukket ned for inspeksjon før den ble montert i flyet og den kan ikke ha gått mange tankene med bensin. Den har gått 3 tanker på bakken etter jeg monterte den i flyet, den starter på første eller andre flipp etter priming og throttler fint fra tomgang til toppturtall. med apc 16x12 har jeg 7500 rpm på bakken.

    Tips mottas med takk, det frister med glow konvertering for øyeblikket.

  • #2
    Tja ser ut til at du har vært igjennom det meste. Min MVVS26 er veldig følsom på propell, men det skal jo ikke medføre at den stopper. Den er ikke spesielt varm? Tror jeg hadde prøvd to ting og det første er veldig kort lufteslange og deretter prøve uten cowling om du ikke har prøvd det også før.

    Synd du har problemer for min MVVS26 har aldri stoppet unntatt da den gikk tom for bensin... Men den var et sant mareritt å få startet første gangen.
    Ola
    Elverum Flyklubb Modell
    www.efkm.org

    Comment


    • #3
      Har prøvd 16x10 apc med samme resultat, skal prøve uten cowling når jeg får limt sammen flyet etter en utelanding i dag;p tror heller ikke fufteslangen er for lang(ca 30-35 cm). motoren skal i benk nå å prøves for å se om noe er galt, gir ikke opp så lett. kan d være for tynne rør/ slanger? motoren kan stå å gå på full gass på bakken uten at den dør og er ikke varmere enn en bensinmotor bør være .

      Comment


      • #4
        Hei

        Har du forsøkt å gå inn på siden til P E Reivers. Han er importør for Europa og har en side for spørsmål om MVVS motorene. Han er vel den som kan mest om disse motorene tror jeg.

        Romino

        Comment


        • #5
          Da var motoren tatt ut av flyet å kjørt i benk, med samme oppsett som sto i flyet(tank, bensinslanger, tenning osv).
          Uten å justere en dritt har motoren nå gått 4 dl bensin uten et feilslag. throttler fint fra 1600 - 7500 rpm med apc16x12, så den er hvertfall ikke feiljustert.

          Blir å prøve den i flyet igjen uten cowling når jeg har fått reparert det. Har sett på mvvs siden og forumet til P e reivers, mye tips der men blir ikke klokere.

          Comment


          • #6
            Det høres nesten ut som om gassern din blir så varm at bensina fordamper før den får gjort jobben sin.
            Er det noe bensin i primeren din etter at den har stoppet?
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              1 del luft inn i covlingen 4 deler ut er viktig da , men tror mer på denne: skru ut H nåla lite granne, en vanlig årsak til at motorene dør etter et par minutter er at de blir varme pga av for mager H nål .


              Bare noen forslag
              Last edited by Litespeed; 16-06-10, 21:55.
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment


              • #8
                Takker for svar. Blir å prøve å skru ut H nåla en smule og uten cowling. motoren blir ikke overhetet når den går på full gass på bakken med cowlig så tror det er noe turbulens som kødder med forgasseren når farten øker , holder på å lage en ny løsning for enda bedre utlufting gjennom ny åpen pipetunnel. får håpe det hjelper ellers blir d St hans bålet av flyet!;p

                Comment

                Working...
                X