Unconfigured Ad

Collapse

oppstart gammel-ny os 25la, elektromann skal søle med fuel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

oppstart gammel-ny os 25la, elektromann skal søle med fuel

heisann, jeg har tatt steget og hevet meg på en glowmodell, jeg har hatt denne motoren i minimum 8 år, og den har vell vært startet en gang mellom den perioden den blei satt til lagring, til no.
    Er det noe spess jeg skal passe på, og ikke minst, hvordan justere den inn, om jeg ikke husker helt feil, så er den vell ikke engang kjørt inn. fikk 2 turer ca.
    Som sagt ikke noooe erfaring med dettte sølet, om noen gidder å forklare så er det kjempe greier tenkte jeg skulle kjøre en tank på bakken i dag, for å se og justere litt osv.
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

står en del om emnet her http://www.modellflynytt.no/showthre...ustere-motorer
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• skoolsen
      • Mar 2009
      • 193

Alt står i manualen:http://manuals.hobbico.com/osm/10-15-25-25la-manual.pdf
      Magnar Schou Olsen

Comment

• kapia
        • May 2005
        • 1435

takker for tips om trådene. dette er ganske enkel modell utifra manualen, siden en bare skal justere til max guffe og litt tilbake på needevalve.

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

jes jes, full opning, 2 flikk bakover, trottle ned til par mm opning, satt i gløderen, og en gently svippetur med en meter stokk, og osn hyyyylte til liv meget imponert, jeg er ikke så imponert over fuel lekasjen jeg fikk inn modellen, så no er det å ta fra hverandre tanken og se hva som har hendt, er det btw skadeligt for balsaen at den er blitt litt våt?

Comment

Working...