Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASP FS91AR hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ASP FS91AR hjelp

    Hei.
    jeg har en helt ny ASP FS91AR som starter med engang på første flipp, men når jeg tar ut gløderen så stopper den etter en liten stund, har prøvd å justert litt på nålen med det nytter ikke.
    Hva kan jeg gjøre?
    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
    Harstad MFK

    Futaba 12FG

    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
    Slick 360 | Elektrokonvertert
    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
    Phoenix Decathlon | ASP.70
    Hexacopter

  • #2
    Jeg har en SC 91, svært lik ASP. Hvor mye gass har du når den stopper? Jeg villa ha skrudd ut dysenåla 3-4 runder og kanskje mer, økt gassen opp til halv, og så tatt av klypa. De trenger noen liter innkjøring før de går sikkert på under 1/4 gass.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Den stopper neste uansett hvor mye gass jeg har, men kan prøve imorgen og stille dysenåla litt til ut
      Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
      Harstad MFK

      Futaba 12FG

      ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
      Slick 360 | Elektrokonvertert
      ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
      Phoenix Decathlon | ASP.70
      Hexacopter

      Comment


      • #4
        der er en liten dysenål på motsatt side av forgasser i senter av forgassertrommel,juster den inn 1/8 turn om gangen til du får fin tomgang
        det som skjer er ;fuelblandingen er så feit at motoren klarer ikke å produsere nok varme til å holde glødepluggen varm,derfor går motoren når den får strøm til pluggen men stopper uten gløde strøm. men da må du være sikker på at pluggen er i orden først
        hvis du tar ut pluggen så er den nok helt druknet i fuel
        den lille dysen er tomgangs dyse, du må justere hoveddysen først så motoren vil gå før du rører tomgang dyse
        på ny motor må hoved dyse være ca 2-4 omdreining ut,innkjørt motor 1 1/2-2 1/2 omdreining ut
        Last edited by yak; 26-06-10, 08:47.

        Comment

        Working...
        X