Unconfigured Ad

Collapse

Tenningstrøbbel DA50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Tenningstrøbbel DA50

Jeg datt ned med en Yak med en DA50 tidligere i sommer. I kræsjen fikk jeg røsket pluggledningen ut av tenningsenheten, og denne enheten lar seg kun åpne med hermetikkåpner el.

Jeg kjøpte RCEXL replacement ignition for DL/DLE, men ville beholde den orginale sensoren for å slippe å stille tenning på nytt. Men jeg får ingen gnist med denne sensoren.

Jeg fikk ingen gnist med RCEXL sensoren heller, men når jeg holdt sensoren opp/ned fikk jeg gnist. Etter hva jeg forstår skal disse sensorene komme med løs hall-sensor slik at man kan sjekke polaritet og sette den rett veg i holderen. Men sannsynligvis har denne blitt montert ferdig for DL/DLE motor, og jeg får den ikke fra hverandre.
    Nå har jeg etter masse leting kommet over Rcexl reserve sensor hos DL Engines i Australia. Den kommer med to forskjellige holdere slik at jeg kan sjekke polaritet og sette sammen selv.

Men hvorfor funker ikke DA sensoren? Noe som har vært borti dette?

Synes og det er vanskelig å finne plasser man kan kjøpe orginal DA tenning.
    Noen som vet om plasser der denne selges?
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne
  • ToreG
    • Nov 2008
    • 191

Rcpro har ett tenningsanlegg liggende (1875 kr). Litt dyrt men.

Comment

• arhennie
      • Mar 2008
      • 4316

Ja, så den etterpå. Legger jeg på en høvding til har jeg en DLE 55 eller 56 eller hva de heter med frakt oh mva og hele pakka.
      Kjøper jeg den hos RCpro får de jo noe å snakke om på julebordet da. "Tror dokker pinadø ikke han søringen kjøpte den. HA-HA-HA"
      arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• Godseieren
        • Apr 2003
        • 296

Hei!

Jeg monterte RCEXL-tenning på min DA 50 i sommer. Kjøpte hos Just Engines i England. Da fulgte det med 2 holdere med forskjellig størrelse til hall-sensor. Orginal sensoren har jeg ikke prøvd å bruke. Du må borre og gjenge nye festehull likevel fordi RCEXL-sensoren skal stå 28-30 grader før øvre dødpunkt. Orginal DA-sensor tror jeg står på ca 0 grader. Jeg festet sensoren med strips slik at jeg kunne justere den til riktig posisjon før jeg merket av og borret og gjenget hullene. Det er ikke nødvendig å demontere motoren før du borrer. Borret stopper uansett mot ytterringen i lageret. Moteringsanvisning finner du her http://www.justengines.unseen.org/ac...n_Systems.html

Lykke til!
        Mvh
        Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• audifrik
          • Mar 2008
          • 497

jeg og en kamerat har kjøpt rcgf tenning fra elefun til 5-600 kr.
          bruker den på dle 55., og motoren går mye finere nå, enn med den originale.
          byttet pga den begynte og kødde.
          aldri gått bedre og renere enn med rcgf tenningen.
          anbefales og prøve den.
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Da snakker de nok ofte om meg
            Jeg kjøper gjerne org. bolt-on og selv om det koster er jeg kjapt i lufta igjen.

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Ja, det er ikke mye inspirerende å kødde og knote med uorginalt utstyr og da. Og heller ikke så artig å sette DA motoren på hylla pga defekt tenning. Jeg har sendt DA en email om det er mulig å gjøre noe med den så får jeg se hva de sier.
              Ellers er ny Rcxel sensor på vei fra Australia nå, så prøver jeg det først.

Har lastet ned gradeskive og greier så jeg får timet tenningen riktig. Det må jeg gjøre i alle tilfelle da jeg har hatt av orginalsensoren og det er ingen merker noe sted.
              arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...